Microsoft už většinu kamenných obchodů neotevře, zjistil, že je nepotřebuje
V březnu jsme vás ve článku nazvaném Microsoft i Apple plošně zavírají obchody informovali o vyjádření Microsoftu ve znění:
„Všechny Microsoft Store lokace jsou aktuálně zavřené do odvolání z důvodu obav z COVID-19. Víme, že rodiny, dálkoví pracovníci a obchodníci jsou nyní pod unikátním tlakem; naše služby vám budou k dispozici online na microsoft.com.“ |
Odvolání, které je zmíněno v první větě, se Microsoftu nejspíše rozleželo v hlavě. Ohlásil totiž, že většinu kamenných obchodů již znovu neotevře, neboť zákazníci stejně nakupují online a společnost tak síť prodejen nepotřebuje. Podpora a servis pro zboží zakoupené v kamenném obchodě je k dispozici online. Zachováno zůstane jen několik větších obchodů. Jmenován byl New York, Londýn, Sydney a Redmond. Tyto čeká přerod v tzv. „experinece centers“.
Éra kamenných obchodů Microsoftu tak vydržela zhruba dekádu. Pokud tedy nebudeme počítat centrum v San Franciscu fungující mezi lety 1999 a 2001 profilované jako „Microsoft retail store“, ovšem vlastněné a provozované společností Sony. Po jeho zániku byla myšlenka kamenných obchodů zhruba dekádu mrtvá. Poté nejspíš Microsoft ucítil inspiraci v prodejním modelu společnosti Apple a roku 2009 otevřel redmondské „Retail Experience Center“. Ještě téhož roku, v souvislosti s vydáním Windows 7, došlo na obchody v Arizoně a Kalifornii. O rok později došlo na dalších pět a v prvním pololetí 2011 následovaly další čtyři. Nyní prakticky všechny, až na jmenované výjimky, skončí.