Microsoft zajímá názor uživatelů na zpětnou kompatibilitu Xboxu
Co pro některé uživatele znamená zpětná kompatibilita, téměř před rokem demonstroval hoaxový „návod“, který pod příslibem odemčení zpětné kompatibility na Xboxu One ve skutečnosti vyřazoval konzole z provozu.
Ani po řadě měsíců (a možná ještě další řadě zcihlených konzolí) ale diskuse na toto téma neutichají. Ku překvapení všech na ně nakonec Microsoft zareagoval ústy Phila Spencera:
„Zpětná kompatibilita je aktuální téma, které provází každou generaci konzolí. Chápu proč, především když si [v souvislosti s Xbox 360] uživatelé nakoupili takové množství digitálního obsahu. Hodně to pro nás znamená. … Chápu tuto otázku a zcela ji respektuji. V tuto chvíli k tomu nemůžu nic víc říct, ale vězte, že vám naslouchám a že se budu snažit přijít s něčím, co lidem pomůže.“
Tato slova jsou vůbec za celou éru Xboxu One prvním oficiálním vyjádřením, které alespoň připouští, že zpětná kompatibilita není nereálná. I když pro výrobce není klíčovým zdrojem příjmů prodej hardwaru (konzolí), ale softwaru (her), který případná zpětná kompatibilita nezvýší, jsou tu dva nepřímé důsledky, které mohou pracovat pro Microsoft. Jednak jde o gesto, které může výrazně vylepšit mediální obraz společnosti a jednak řada majitelů Xboxu 360, pro které je nový model nezajímavý (protože by na něm nemohli hrát své oblíbené hry, kterých mají plný šuplík), by mohla změnit názor a s novým modelem v obýváku nakonec utratit i nějaký ten dolar za služby, nové hry nebo příslušenství.
Spencerovo vyjádření samozřejmě není jednoznačné; pokud ale výrobci o ožehavém tématu začínají mluvit, obvykle to znamená, že se alespoň pokoušejí podniknout nějaké kroky k jeho řešení. Otázkou však je, jestli má jít o softwarový upgrade Xboxu One (např. emulátor), který umožní staré hry na nové konzoli provozovat, nebo jde o dlouhodobější plány a zpětná kompatibilita se bude týkat až nástupce současného Xboxu.