Minirecenze: GigaByte GV-N2070WF3-8GC – aneb nejlevnější RTX 2070 na trhu
Kapitoly článků
Half-Life 2: Lost Coast
HL2LC je mé oblíbené tech demo z roku 2005 (ten čas ale letí), které představilo podporu HDR pro Source engine. Všechny testované karty zvládnou HL2LC ve stovkách FPS.
Counter-Strike Global Offensive
V CSGO nastavuji maximální možné detaily včetně 8x MSAA, testuji pak za pomoci mapy FPS benchmark, kterou najdeme ve Steam workshopu. Zde všechny karty vytrolí sekvence, kdy je použit kouřový granát, výsledek je pak v průměrných FPS.
Tomb Raider
V Tomb Raideru 2013 využívám preset Ultimate, tedy maximální možné detaily. V zabudovaném benchmarku vítězí obě karty GeForce.
Metro: Last Light Redux
Metro LLR dokáže brutálně potrápit i moderní hardware. PhysX nechávám vypnuté. Dodal bych, že ve hře samotné je to lepší, protože je zde mnoho sekcí, které nejsou náročné jako samotný benchmark. Vega 64 o několik FPS vítězí.
The Talos Principle
TTS obsahuje zabudovaný benchmark, který velmi dobře simuluje hru, testuji na maximální detaily včetně 8x MSAA, rychlost chůze nastavuji na maximální. Výsledek je pak ve formě průměrných FPS. Výkon RTX 2070 mě zde poněkud překvapil, zcela zásadně předbíhá GTX 1080.
Middle-earth: Shadow of Mordor
V SoM vyhrává pro změnu Vega 64, testuji na Ultra preset včetně tesselace a DoF.
Grand Theft Auto V
GTA V má také zabudovaný benchmark, který může občas vyrábět podivné výsledky, protože při každém testu generuje náhodně různá NPC, auta a tak podobně, test tedy pouštím na každé kartě pětkrát a výsledky jsou pak přesnější. Testuji na maximální možné detaily, nicméně namísto MSAA používám pouze FXAA.
Tom Clancy's Rainbow Six® Siege
Rainbow Six patří mezi poměrně oblíbené multiplayerové tituly a má také zabudovaný benchmark, testuji tedy s presetem Ultra, nicméně textury byly pouze na High, protože Ultra textury vyžadují DLC, které jsem neměl v době testování stažené. Údajně pak má dojít ke konzumaci cca 6GB VRAM ve FullHD rozlišení při použití Ultra textur.
HITMAN
HITMAN z roku 2016 je první hra v testu využívající API DirectX 12, testuji za pomoci zabudovaného benchmarku s maximálními detaily, výsledek je pak v průměrných FPS. Výsledky byly poměrně dost podobné u všech karet, nicméně Vega 64 byla konzistentně o pár FPS rychlejší, předpokládám, že karty možná brzdí procesor.
Rise of the Tomb Raider
ROTR obsahuje také zabudovaný benchmark, který má několik scén, uvádím tedy grafy pro všechny tři jednotlivé scény a také celkový průměr. Průměrně jsou rychlejší karty GeForce, byť se jedná o marginální rozdíl.
Deus Ex: Mankind Divided
Deus Ex umí také potrápit i moderní hardware a i ve FullHD všechny testovací subjekty pořádně podusí. Deus Ex zdá se chutná více Radeonům a tak jsou GeForce spíše na spodních příčkách.
Middle earth: Shadow of War
Shadow of War navazuje na předchozí Shadow of Mordor a obsahuje o něco náročnější benchmark. Hra používá DirectX 11 API.
Strange Brigade
Zvláštní Brigáda je poměrně nový titul, který je zajímavý tím, že podporuje DirectX 12 a Vulkan, uživatelé Windows 7 si tedy zahrají také. Další zajímavost je ta, že hra podporuje Async compute, protože tato volba zvyšuje výkon na Radeonech i GeForce, nechávám ji zapnutou. Hra má údajně i nějaké optimalizace pro AMD Ryzen procesory, nicméně zatím jsem neměl čas provést srovnání na jiné platformě. Testuji tedy zabudovaný benchmark na Ultra detaily. Hra je velmi dobře optimalizovaná pro Radeony i GeForce, s novějšími patchi je možné dosáhnout trochu lepšího výkonu s Vulkanem, rozdíli oproti DX12 jsou celkem minimální.
World of Tanks enCore
WOT enCore je benchmarkovací nástroj a je postavený na novém enCore engine. Bohužel výsledky jsou ve formě bodů, přičemž 10 000 bodů odpovídá rozumně hratelné hře. Zde tradičně vítězí karty GeForce.