Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Ne každá GeForce RTX musí mít VirtualLink

S GeForce RTX uvedla Nvidia rozhraní nazvané VirtualLink. Slouží k připojení VR setů a eliminuje potřebu více kabelů tam, kde to VR set vyžaduje a na druhé straně podporuje…

Standardní řešení pro leckteré VR-sety původně spočívalo v připojení k HDMI/DP výstupu grafické karty, druhým kabelem k USB a třetí už nevedl do počítače, ale k pulznímu zdroji, který obstarával napájení. Nepředstavujte si tak, že uživatel VR-brýlí visel „na třech drátech“. Tato trojice byla připojená ke krabičce, která vše sjednotila a mezi ní a brýlemi byl už jen jeden kabel.

Nvidia přišla s implementací tehdy vznikajícího standardu VirtualLink, který měl situaci zjednodušit spojením již na úrovni grafické karty a integrovat na ni USB-C konektor, který by zahrnoval linky DisplayPort, USB i napájení. Protože je přenosová kapacita USB 3.1 vyčerpána na přenos DisplayPort dat, pro datovou komunikaci byla vyčleněna část odpovídající přenosové rychlosti standardu USB 2.0. Ta je ale implementována trochu nestandardně, takže pro jistotu správného fungování vyžaduje VirtualLink kabeláž, která s tímto počítá. Pak ovšem nabízí, co slibuje - spojení obrazu, dat a napájení do jednoho kabelu s USB-C konektorem.

VirtualLink se prozatím objevil na všech referenčních / Founders Edition modelech GeForce RTX, takže v rámci této řady byl chápán jako samozřejmost. Jak se ale ukazuje na nereferenčních kartách, jako samozřejmost ho nechápou výrobci. Kupříkladu na novém ASUS GeForce RTX 2070 Turbo EVO jej nenajdete.

Vypadá to, že Nvidia osazení nereferenčních karet rozhraním VirtualLink nevyžaduje a konektor lze tedy chápat jako volitelnou - nikoli povinnou - výbavu řady GeForce RTX. Mějte to na paměti a pokud do budoucna plánujete nakoupit nějaký nový VL-kompatibilní VR-set, nezapomeňte před upgradem grafické karty ověřit, zda je konektorem skutečně vybavena.

Diskuse ke článku Ne každá GeForce RTX musí mít VirtualLink

Čtvrtek, 24 Leden 2019 - 19:47 | Waffer47 | Aby se v tom prase vyznalo, ja byl tez toho...
Čtvrtek, 24 Leden 2019 - 15:09 | Maor | obojí lze použít, jen pulzní zdroj už se téměř...
Čtvrtek, 24 Leden 2019 - 13:40 | Tom | Ano na vyvoji virtual linku se podíleli vsichni...
Čtvrtek, 24 Leden 2019 - 10:45 | Peter Fodrek | Áno beriem. že som prestrelil vychádzal som z...
Čtvrtek, 24 Leden 2019 - 10:27 | Kert | PWM = Pulse-width modulation nic s impulsem....
Čtvrtek, 24 Leden 2019 - 09:57 | Peter Fodrek | vzhľadom na tú šírkovo impulznú moduláciu (PWM),...
Čtvrtek, 24 Leden 2019 - 08:00 | Zog Zogothowics | V případě HTC nebude problém. Předpokládám že...
Čtvrtek, 24 Leden 2019 - 06:41 | Libor Míšek | Co by měl opravovat? Je to to samé. Znám to pod...
Čtvrtek, 24 Leden 2019 - 05:19 | RedMaX | Tak stane se, taky me to prastilo do oci, snad to...
Čtvrtek, 24 Leden 2019 - 05:18 | RedMaX | Dik za informaci. Chtelo by to rozebrat treba do...

Zobrazit diskusi