Flash pamětí je silný nedostatek, pro menší výrobce bude situace likvidační
A nezaplní je ze dvou důvodů. Ve hře zůstaly dvě silné značky: Samsung a Toshiba. Pro Samsung není primárním cílem obchod, ale zajištění dodávek pro vlastní zařízení - telefony a tablety řady Galaxy. Teprve přebytky, kterých není moc, nabízí k odprodeji.
Toshiba by sice mohla vyrábět víc a poptávku pokrýt, ale nemá zájem a výrobní kapacity chce naopak snížit. Poučila se totiž z krize s DRAM, kde rozšiřování továrních linek nakonec vedlo k nasycení trhu, poklesu cen, přeplnění skladů a likvidaci řady výrobců. Cílem Toshiby je proto z nedostatku vytěžit maximum, což prakticky znamená dostat nabídku pod úroveň poptávky a zvýšit tak ceny.
Výrobní kapacity flash pamětí Samsungu téměř vyčerpají vlastní
mobily a tablety, na ostatní zákazníky se téměř nedostává
Apple se dokázal včas pojistit smlouvami se Sandiskem. Co se menších značek týká, nečeká je snadné období, pro řadu z nich může být situace likvidační. Podle zpráv z východu čeká celý segment restrukturalizace. Pokud bychom mohli odhadovat, troufli bychom si říct, že trendy budou mířit k modelu Samsungu. Velcí výrobci zařízení zřejmě skoupí zbývající výrobce flash pamětí, aby si zajistili přísun komponent a ti drobnější budou odkázaní na odprodeje přebytků za vysoké ceny, což pro ně asi nebude dlouhodobě udržitelné.