Média přinášejí vlnu negativních reakcí na Google Glass
Není nám jasné, co za změnou „nálady“ stojí, ale projekt Google Glass, který byl až dosud přijímán a prezentován veskrze pozitivně, najednou schytal vlnu kritiky snad ze všech stran a všech úhlů pohledu. Skoro jako by zahraniční novináři vykročili levou nohou. Možná za to může zatmění měsíce nebo ty „erekce na slunci“ - no, posuďte sami:
Neurolog David Strayer poukázal, že se lidský mozek nedokáže koncentrovat na dvě věci zároveň, takže brýle, které odvádějí pozornost, představují bezpečnostní riziko - ať už při sportu, řízení nebo běžném chození. Člověk se při pohybu přestane věnovat svému okolí a bude působit jako zombie (v našich krajinách máme možná přiléhavější označení - tělo bez duše).
Marcelo Cicconet z deníku Washington Square News si myslí, že Google Glass nemůžou fungovat už z principu. Jejich podstata tkví v možnosti sdílet své aktuální zážitky s ostatními prostřednictvím vestavěné kamery. Jenže, jak Cicconet zdůrazňuje, to může fungovat u cirkusového artisty nebo parašutisty. Události běžného života řadového uživatele nepřilákají příliš pozornosti, v důsledku čehož nebude mít důvod Google Glass používat.
Stephanie Mlot z PC MAGu se pro změnu chytla slov Erica Schmidta, předsedy představenstva Googlu, který prohlásil, že mluvení na brýle (pozn.: čímž se Google Glass ovládají) jsou tou nejpodivnější věcí, s jakou se v životě setkal. Schmidt zároveň naznačil, že zřejmě bude třeba zavést určitá pravidla etikety, která stanoví, v jakých situacích je vhodné a naopak nevhodné natáčet a sdílet svůj výhled.
Podobným směrem zauvažoval i Tom Foremski ze serveru ZD NET. Prohlásil, že Google Glass skončí jako propadák, protože není sociálně akceptovatelné natáčet (ať už video nebo audio) osoby v bezprostředním okolí bez jejich výslovného souhlasu. Foremski poukazuje na to, že touha po zviditelnění prostřednictvím internetu už řadu lidí dávno opustila a čím dál tím víc osob si cení svého soukromí a nepřeje si být natáčeno a foceno - zkrátka jakkoli zaznamenáno.
Zřejmě nejbláznivější teorii předložil John C. Dvorak z PC MAGu, který nabyl přesvědčení, že projekt Glass je jen jeden velký hoax - zkrátka vtip, sociální studie - jinak řečeno, že si Google ze svých potenciálních zákazníků vystřelil. Tento názor ani nebudeme dále rozvádět.
Tolik k ilustraci celé situace; podobných vizí a kritických názorů se v posledních pěti dnech objevilo daleko víc. Bez ohledu na to, jak blízko či daleko od pravdy mohou být, si nedokážeme racionálně vysvětlit, co vedlo k tak prudké a celosvětové změně nálady. Vždyť ještě před pár dny sledovali všichni vývoj tohoto projektu s nadšením…
Pokračování:
PC MAG (1, 2), ZD Net, Washington Square News