Kdo má nejlepší podporu OpenGL? Nvidia!
Alespoň to vyplývá z testů, které provedl Christophe Riccio, někdejší zaměstnanec AMD a Imagination Technologies (PowerVR) a autor publikací o OpenGL. Vzal ovladače pro jednotlivé značky GPU a prověřil je z hlediska podpora OpenGL od verze 3.2 až po nejnovější 4.4. Konkrétně byly testovány:
- Nvidia 337.61 beta
- AMD Catalyst 14.4 RC
- Intel 10.18.10.3574 (Win) / Mesa 10.1.1 (Linux)
- Mac OS X 10.9.2 implementace
Testy tedy necílí na specifickou OS platformu. Přiznejme si, že pod Windows není z hlediska her OpenGL již dlouho příliš relevantní, v Linuxu naopak velmi výrazně. Ostatně to ale není tak dávno, co se do kvality OpenGL v linuxových ovladačích obul Rich Geldreich z Valve, ale o tom zase příště.
K výsledkům testů lze říci jediné: Nvidia je se svým binárním ovladačem (který sdílí jádro na všech platformách, takže tento výsledek můžeme přibližně na Windows, Mac OS X, Linux, FreeBSD či Solaris) jasným vítězem, Catalysty od AMD zaostávají (zejména v těch úplně nejnovějších verzích OpenGL), Intel ještě víc, plus u něj si navíc do rovnice musíme přičíst nízký výkon jeho iGPU ve srovnání se samostatnými grafikami AMD / Nvidia.
Celkově vlastně nejde o nic nového. Dlouhodobě platí, že Nvidia vytváří patrně nejlepší a nejvýkonnější ovladače pro své produkty mezi všemi výrobci grafických karet. Intel si jde plně open-source cestou (což je chvályhodné), ale výkon jeho GPU zaostává, AMD jednou nohou stojí v bahně zvaném „linuxové Catalysty“ a druhou v otevřeném ovladači, jehož podpora zejména 3D funkcí a řízení spotřeby stále zaostává. Nvidia je tak i nadále osvědčenou volbou a nyní s rostoucím linuxově-herním trhem to platí dvojnásob.
- Kompletní detailní výsledky najdete u Christopha [pdf].