Některé recenze Ryzen 9 7950X3D obsahovaly chybu, která ovlivnila FPS až o ~30 %
Jedním z hlavních prvků, které AMD v návodu pro recenzenty uváděla, byla aktualizace ovladače čipsetu na novou verzi. Tato informace mimochodem nebyla omezená pouze na recenzenty, byla známá ještě před samotným vydáním, neboť o ní informovala řada webů.
Nyní, tři týdny po vydání, informovala redakce webu HardwareTimes, že v recenzi udělala chybu, neboť ovladače čipsetu neaktualizovala. Jinými slovy použila verzi, která neobsahovala podporu pro procesory Ryzen 7000X3D. Právě ovladač čipsetu (pokud uživatel nenastaví BIOS jinak) rozhoduje o tom, které úlohy budou delegovány na čiplet s V-cache a které na klasický čiplet. Bez tohoto řízení je správné přidělení vláken spíše věcí náhody a někdy může správně zafungovat, jindy nemusí. Zkrátka posun herního výkonu bude nižší.
Redakce HardwareTimes uvedla, že k aktualizaci ovladače nepřistoupila, protože se domnívala, že se na Windows 11 v použité softwarové konfiguraci nainstaluje (aktualizuje) automaticky sám (což se nestalo). Je tudíž možné, že i někteří další recenzenti, kteří byli zvyklí na automatickou aktualizaci ovladačů v podobné situaci, rovněž netestovali s ovladačem čipsetu, který AMD poskytla (výsledky některých recenzí by tomu v podstatě odpovídaly).
V herních testech přidává správný ovladač v extrémních případech až téměř 30 % FPS navrch (Tomb Raider), ale výrazné rozdíly (9-16 %) se projevují i v dalších hrách:
V tomto kontextu se také hodí pozastavit se nad podivnou praxí, která se sice čas od času objevovala i dříve, ale obrovského rozsahu nabyla právě s vydáním Ryzen 7000X3D. Jde o průměrování výsledků recenzí. Tedy „v průměru všech recenzí je procesor ABC rychlejší / pomalejší než procesor XYZ“. V první řadě jde nesmysl už ze statistického hlediska. Výsledku recenze, která otestuje 20 her nelze přikládat stejnou váhu jako výsledku recenze, která otestuje hry 3. Druhá chyba takového přístupu pak spočívá ve faktu, že ve výsledném průměru má neúměrně vyšší váhu výsledek ze hry, která se opakuje ve všech recenzích (nebo většině z nich) oproti hrám, které jsou zastoupené jen v některých recenzích třeba proto, že jde o novinky a většina webů ještě neaktualizovala testovací sadu.
Třetím důvodem, pro který je mixování různých výsledů nesmyslné, je právě vnesení chyby, jaká se stala zmíněnému webu HardwareTimes. Zatímco při hodnocení na základě rozsáhlé recenze nějakého renomovaného webu se zkušenými autory je pravděpodobnost podobné chyby nízká, při zprůměrování výsledků všech možných výsledků bez ohledu na kvalitu zdroje je prakticky jisté, že se do takového průměru vnesou chyby z recenzí, u kterých ani není možné ověřit, jakou verzi ovladače použily, protože leckdy žádnou testovací metodiku ani použité verze ovladačů neuvádějí.