Next-gen OpenGL (glNext) se poprvé představí v březnu
Next-gen OpenGL, neboli zkráceně (a provizorně) glNext je chystaným standardem, který jde stejným směrem jako AMD Mantle, DirectX 12 či Apple Metal: snížení režie rozhraní, aby bylo možné z GPU ždímat maximální možný výkon. Jeho vývoj potrvá ze všech jmenovaných asi nejdéle, nicméně už za čtyři týdny uvidíme první náhled.
Na GDC 2015 je jedna prezentace nazvána glNext: The Future of High Performance Graphics. Dle aktuálních informací ji bude mít Valve, byť původně se jí měla ujmout přímo Khronos Group (možná prostě došlo ke kosmetické změně, jelikož Valve se v OpenGL dost angažuje, takže v rámci Khronosu připravovali prezentaci lidé z této herní firmy). A v kontextu next-gen herního rozhraní se sluší dodat, že na GDC na patřičné session budou s Valve také vývojáři z herního průmyslu, zástupci firem Electronic Arts (člověk z týmu pracujícího na Frostbite enginu), Epic Games, Oxide Games,a Unity Technologies. Mnozí se angažují i v Mantle (a dalších API), kupříkladu herní studio Oxide Games:
Na konferenci budou předvedeny i rané ukázky běhu glNext, včetně příslušných ovladačů pro hardware. Jsme ale v naprostém počátku vývoje, glNext se bude rodit v nadcházejících měsících (možná letech, pokud to bude více než 23,999 měsíců :-) a první nasazení v herních enginech a ve hrách přijde ještě později. Hlavní ale je, že se něco děje, protože spoléhat z hlediska Linuxu (a dalších OS) jen na Mantle by nemusela být zrovna dobrá strategie, o DirectX 12 samozřejmě ani nemluvě.
Diskuse ke článku Next-gen OpenGL (glNext) se poprvé představí v březnu