Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

NFS: Pro Street, Oblivion, Stalker, UT3, Zaklínač

Asus Radeon HD 4850 se třemi HD 3850
Právě v tuto vteřinu skončilo embargo na zbývající informace o novém Radeonu HD 4850, jehož první testy jsme vám přinesli již minulý týden u příležitosti oficiálního představení. Dnes si tedy vše dokončíme. Podíváme se nejen na architekturu GPU jako takovou, další anatomické fotografike karty, herní a syntetické testy, ale také se budeme zabývat spotřebou, teplotami, možnostmi přetaktování, hardwarovou akcelerací videa a dalšími aspekty. Pohodlně se usaďte, třetí část recenze Radeonu HD 4850 právě začíná…

Kapitoly článků

Need for Speed: Pro Street

Need for Speed Pro Street

ATI Radeon HD 4850 v testu: Need for Speed: Pro Street

Poslední Need for Speed nás prozměnu nepustilo výše než na 1920×1200 (umí vůbec více?), ale nevadí, 30palcový monitor moc z vás mít nebude (schválně kolik, pochlubte se). Zde nový Radeon opět kraluje, průměrně si vede lépe o celých 100 %.

Oblivion

Oblivion

Chybět nesmí ani Oblivion, sice postarší, ale stále stejně skvělá exteriérová hra kloubící v sobě několik engine (fyziku Havok, stromy/vegetaci v engine SpeedTree a hlavní Gamebryo - využívá třeba i Morrowind, Civilization 4 a také bude pohánět toužebně očekávaný Fallout 3 - také se nemůžete dočkat? ;-). Testujeme v základní konfiguraci, tedy bez různých vylepšení modelů, oblohy, koňů, vegetace, spoře odděných ženských těl a taktéž bez 2GB Quarl'S Texture Packu III.

ATI Radeon HD 4850 v testu: Oblivion

Hra sama o sobě je zcela plynulá i na modelu HD 3850, nová karta jen mírně zvyšuje dosahované hodnoty fps, byť v maximálním nastavení a rozlišení 2560×1600 je tento nárůst velmi výrazný. Ale Oblivion jakožto hra z počátku roku 2006 už má období, kdy srazila do kolen jakoukoli hi-end grafiku, za sebou. Berte tento výsledek spíše jako doplnění „historické“ hry, budeme si muset počkat na The Elder Scrolls V, ať již se budou jmenovat jakkoli :-).

S.T.A.L.K.E.R.

S.T.A.L.K.E.R.

ATI Radeon HD 4850 v testu: S.T.A.L.K.E.R.

Engine hry S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl je jiné kafe, dokáže vyždímat i z Radeonu HD 4850 maximum, aniž by mu to stačilo na plynulost ve vysokých rozlišeních. Pro maximálně 1920×1200 je však karta oproti předchozí generaci vynikající volbou zajišťující plynulost i v nejvyšším nastavení detailů a osvětlení při zapnutém antialiasingu i anisotropním filtrování, což v podstatě doteď byla doména pouze grafik se dvěma PCI Express napájecími konektory. Průměrný nárůst oproti HD 3850 je opět v řádu desítek procent, často i přes 100 %.

Unreal Tournament 3

Unreal Tournament 3

ATI Radeon HD 4850 v testu: Unreal Tournament 3

Aktuálně nejnovější „útéčko“ také umí nové grafiky solidně provětrat. Zaměříme-li se na zajímavější výsledky s 4×AA/4×AF, pak opět HD 4850 nad HD 3850 kraluje. Průměrný nárůst výkonu činí opět téměř 100 %.

Zaklínač

Zaklínač

ATI Radeon HD 4850 v testu: Zaklínač

Zaklínač taktéž dokáže nechat GPU pěkně zapotit. HD 4850 si zejména v 2560×1600 při obou nastaveních detailů a zapnutých filtracích vede natolik dobře, že oproti HD 3850 je zde bez potíží hratelný. Celkový nárůst oproti HD 3850 je však nižší, pro rozlišení menší než 1920×1200 se z hlediska této hry o upgradu nevyplatí uvažovat.

Kapitoly článků

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku ATI Radeon HD 4850 v testu

Úterý, 29 Červenec 2008 - 19:39 | John Doe | Co dělat tabulky navíc poměru Performance per...
Pátek, 4 Červenec 2008 - 00:21 | Anonym | Ludia az budete mat niekto tuto kartu a bude v...
Neděle, 29 Červen 2008 - 18:28 | Anonym | tak tam wifte otestuj the witchera, esiva to...
Čtvrtek, 26 Červen 2008 - 23:28 | WIFT | >> xDx: S jinýma chladičema už ne....
Čtvrtek, 26 Červen 2008 - 22:11 | Adams Adams | uf. U Assassins Creed dostanu větší rozdíl, když...
Čtvrtek, 26 Červen 2008 - 22:02 | Anonym | A budete provádět testy i s jinýma chladičema ?...
Čtvrtek, 26 Červen 2008 - 21:28 | Anonym | kurna, rozdil mezi cislovkou a cislici je docela...
Čtvrtek, 26 Červen 2008 - 20:15 | Anonym | Dal jsem na kartu Accero a s timto pasivnim...
Čtvrtek, 26 Červen 2008 - 19:39 | Anonym | na to ze to je prvni hotfix je to bomba :) co sem...
Čtvrtek, 26 Červen 2008 - 19:22 | Anonym | ma: Nuz, existuju taki "poctivi&quot...

Zobrazit diskusi