NFS: Pro Street, Oblivion, Stalker, UT3, Zaklínač
Kapitoly článků
Need for Speed: Pro Street
Poslední Need for Speed nás prozměnu nepustilo výše než na 1920×1200 (umí vůbec více?), ale nevadí, 30palcový monitor moc z vás mít nebude (schválně kolik, pochlubte se). Zde nový Radeon opět kraluje, průměrně si vede lépe o celých 100 %.
Oblivion
Chybět nesmí ani Oblivion, sice postarší, ale stále stejně skvělá exteriérová hra kloubící v sobě několik engine (fyziku Havok, stromy/vegetaci v engine SpeedTree a hlavní Gamebryo - využívá třeba i Morrowind, Civilization 4 a také bude pohánět toužebně očekávaný Fallout 3 - také se nemůžete dočkat? ;-). Testujeme v základní konfiguraci, tedy bez různých vylepšení modelů, oblohy, koňů, vegetace, spoře odděných ženských těl a taktéž bez 2GB Quarl'S Texture Packu III.
Hra sama o sobě je zcela plynulá i na modelu HD 3850, nová karta jen mírně zvyšuje dosahované hodnoty fps, byť v maximálním nastavení a rozlišení 2560×1600 je tento nárůst velmi výrazný. Ale Oblivion jakožto hra z počátku roku 2006 už má období, kdy srazila do kolen jakoukoli hi-end grafiku, za sebou. Berte tento výsledek spíše jako doplnění „historické“ hry, budeme si muset počkat na The Elder Scrolls V, ať již se budou jmenovat jakkoli :-).
S.T.A.L.K.E.R.
Engine hry S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl je jiné kafe, dokáže vyždímat i z Radeonu HD 4850 maximum, aniž by mu to stačilo na plynulost ve vysokých rozlišeních. Pro maximálně 1920×1200 je však karta oproti předchozí generaci vynikající volbou zajišťující plynulost i v nejvyšším nastavení detailů a osvětlení při zapnutém antialiasingu i anisotropním filtrování, což v podstatě doteď byla doména pouze grafik se dvěma PCI Express napájecími konektory. Průměrný nárůst oproti HD 3850 je opět v řádu desítek procent, často i přes 100 %.
Unreal Tournament 3
Aktuálně nejnovější „útéčko“ také umí nové grafiky solidně provětrat. Zaměříme-li se na zajímavější výsledky s 4×AA/4×AF, pak opět HD 4850 nad HD 3850 kraluje. Průměrný nárůst výkonu činí opět téměř 100 %.
Zaklínač
Zaklínač taktéž dokáže nechat GPU pěkně zapotit. HD 4850 si zejména v 2560×1600 při obou nastaveních detailů a zapnutých filtracích vede natolik dobře, že oproti HD 3850 je zde bez potíží hratelný. Celkový nárůst oproti HD 3850 je však nižší, pro rozlišení menší než 1920×1200 se z hlediska této hry o upgradu nevyplatí uvažovat.