Syntetické testy, Assassin's Creed, COD 4, Crysis
Kapitoly článků
|
Cinebench
*HD 3850/256 a nižší testovány na sestavě s Athlonem X2 BE-2400 a 2GB DDR2-667 pod Windows XP.
Test Cinebench samozřejmě končí vítězstvím nové karty, nicméně nikterak nekoresponduje s herním výkonem jednotlivých grafik.
*Lightsmark testujeme v 1680×1050 v maximálním nastavení.
Naopak Lighstmark, ač v průběhu celého testu ne vždy vyždímá z GPU 100% výkon, ukazuje, že nový Radeon oproti dosavadnímu HD 3850 doslova „vzal do zaječích“ a výrazně odskočil. Bude toto pravidlem i ve hrách?…
Herní testy si tentokráte seřadíme abecedně. Zaprvé z toho důvodu, aby to mělo nějakou „štábní kulturu“ a zadruhé, abychom začali rovnou s kontroverzní DirectX 10.1 hrou:
Assassin's Creed
Nejprve pár slov úvodem. Ona kontroverznost se skrývá v posledním patchi 1.02, kterým Ubisoft ze hry odstranil DirectX 10.1 kód, se kterým se na Radeonech HD 3800 a vyšších některé prvky renderingu realizovaly výrazně efektivnější a rychlejší cestou, než je tomu u DirectX 10.0. Důvodem byly problémy se stabilitou hry v DirectX 10.1 režimu, kdy v drtivé většině na grafikách nVidie hra padala. Tomtuto problému jsme věnovali samostatný článek, na který vás tímto odkazujeme, pokud neznáte podrobnosti.
My jsme tedy hru testovali v originální DirectX 10.1 verzi bez aplikace patche, nicméně ani tyto rozpory mezi 10.1 a 10.0 by neměly na měření v relativních odstupech vliv, neboť obě karty splňují DirectX 10.1 specifikace a plně tak hru podporují v její původní podobě.
Benchmarkujeme odečítáním fps ve Frapsu ve statické scéně, kdy postava stojí uprostřed tržiště. V takové situaci je fps nejnižší, jakmile se dáte do pohybu, roste výrazně nahoru. Nový Radeon HD 4850 zde oproti svému lehce přes půl roku starému kolegovi podává výrazně vyšší výkon, nárůst je v průměru kolem +75 %, což je velice slušné. Umožňuje tak plynule provozovat i 2560×1600 (samozřejmě nemůžeme vyloučit, že v jistých pasážích hry fps nespadne pod hranici plynulosti, ale pokrok je zde jasně viditelný).
Call of Duty 4
V Call of Duty 4 testujeme vysoké nastavení detailů a renderingu v exteriéru. Radeon HD 4850 zde opět oproti HD 3850 poskytuje nesrovnatelně vyšší výkon, který umožní hru provozovat při 4×AA/4×AF i ve 2560×1600, v dnes asi nejsledovanějších 1920×1200 je počet snímků za vteřinu nad skvělou hodnotou 60 fps, zatímco HD 3850 se pohybuje kolem 30fps hranice plynulosti. Nárůst při 4×AA/4×AF zde dosahuje v průměru téměř +100 %. Vynikající, už se těšíme, až to v recenzi o kus dále porovnáme s cenou a spotřebou za běhu.
Crysis
Německé studio Crytek, pověstný to lamač zoubků mnoha současných grafických karet, již dává šanci dosáhnout s Radeonem HD 4850 na vysoká rozlišení za vysokých detailů a filtrací. Testujeme samozřejmě DirectX 10 verzi s posledním patchem pomocí zabudovaného GPU benchmarku, výsledek je průměrem z posledních tří měření v cyklu čtyř průletů nad ostrovem (první je vždy neadekvátně horší, ten vynecháváme).
Výsledky jistě hovoří samy za sebe, dá se říci, že v 1920×1200 máte s novým Radeonem na výběr: buď vysoké detaily, nebo vysoká AA/AF nastavení. Každopádně pro zajištění maximální plynulosti bude v tomto rozlišení vhodné něco jako 2×AA a AF, kolik poskytne karta plynule na vaší PC sestavě. Rozhodně ale pod Vistou doporučujeme více než 2 GB RAM, GPU benchmark si za běhu bez jakýchkoli skrupulí bral více než 1,7 GB paměti.
V Crysis jsme změřili jeden pokusný výsledek po přetaktování karty (podrobnosti dále v článku, více se toho bohužel v šibeničním termínu nedalo stihnout naměřit). Dá se říci, že tento malý nárůst koresponduje s možnostmi přetaktování této žhavé karty po drobné úpravě chlazení.
Pokud hledáte chybějící výsledky a zejména kompletní měření při vysokých detailech s 4×AA/4×AF, pak bohužel nemůžeme sloužit, Crysis je poměrně tuhnoucí záležitost a to, co v grafech nevidíte, nás prostě nenechala změřit, vždy na začátku (v nejlepším případě nejpozději do snímku 1 200) prvního průletu ostrovem vytuhla. Nicméně s ohledem na naměřené výsledky to nevadí, 4×AA/4×AF za současného nastavení vysokých detailů leží vysoko i nad možnostmi nového Radeonu HD 4850.
Průměrný nárůst ve vysokých detailech činí ~50 %, ve středních s 4×AA/4×AF pak ~35 %.