Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

NGG (Next Generation Geometry pipeline) je u Radeonů RX 5700 aktivní

Jednou z hardwarových novinek, která byla zmíněna již u architektury Vega, byla tzv. Next Generation Geometry pipeline. Ta měla zvládat geometrické operace rychleji, ale nakonec se jí hry nedočkaly…

Jednou ze zásadních výhoda NGG bylo sdružení všech geometrických operací „pod jednu střechu“, což mimo jiné umožňovalo efektivnější ořezávání geometrie, která nebude vidět. AMD v době vydání Vegy zvažovala, zda podporu pro tuto technologii implementuje v rámci ovladačů tak, aby byla z hlediska aplikací transparentní, tedy fungovala automaticky, nebo kontrolu nad ní nechá v rukou vývojářů.

Siggraph Vega Architecture 27Siggraph Vega Architecture 28

Z prezentace architektury Vega

Nakonec nedošlo ani na jeden z těchto scénářů. Proslýchá se, že důvod měl spočívat v tom, že ve hrách konkrétní zvolená implementace - na rozdíl od syntetických testů - nepřináší žádaný posun v geometrickém výkonu. Podle některých indicií se podpora omezila jen na pár profesionálních aplikací, kde docházelo k nějakému přínosu. Jisté je, že ve hrách NGG s architekturou Vega nikdy použita nebyla.

V prezentaci architektury Navi se sice zmínka o NGG neobjevila, ale nepřímo byla zmíněna v souvislosti s ořezáváním geometrie. Objevovaly se proto četné diskuze, zda je NGG na Radeonech RX 5700  (Navi / RDNA) aktivní nebo ne. Za spekulacemi udělal definitivní tečku uživatel Betonmischer, který na diskuzním fóru webu Beyond 3D zveřejnil výsledky testu. Pomocí Radeon GPU Profiler sledoval chování architektur Vega a Navi ve hře Shadow of the Tomb Raider:

Radeon GPU Profiler: vlevo Vega, vpravo Navi

Nejen, že Navi automaticky využívá NGG pipeline k ořezávání geometrie s využitím Primitive Shader, ale dále používá Surface Shader, který sdružuje Vertex Shader, Hull Shader, Domain Shader a Geometry Shader na jednu úroveň pro zefektivnění teselace a ovládání úrovně detailů (LOD).

Zdroje: 

Diskuse ke článku NGG (Next Generation Geometry pipeline) je u Radeonů RX 5700 aktivní

Čtvrtek, 1 Srpen 2019 - 18:08 | Hrdina | Ne, to je příprava na míchání betonu.... už jsem...
Čtvrtek, 1 Srpen 2019 - 13:03 | Tom | No teoreticky by se zvedly vykon i pri hernim RT...
Čtvrtek, 1 Srpen 2019 - 11:56 | Mali | Jestli to dobre chapu, tak orezani geometrie se...
Čtvrtek, 1 Srpen 2019 - 10:47 | rathanuviel | Ne.
Čtvrtek, 1 Srpen 2019 - 10:05 | mikeczcom | jak to chápu já tak tu technologii měla původně...
Čtvrtek, 1 Srpen 2019 - 09:57 | krakora | Jo jasně chápu je to Crha a chtěl trolit, ale ta...
Čtvrtek, 1 Srpen 2019 - 08:30 | Jaroslav Crha | To je příprava na raytracing ?

Zobrazit diskusi