Nintendo chystá novou konzoli, nabírá specialisty
Začátkem letošního roku se objevila zpráva, že Nintendo přijde s novou generací herních konzolí o něco dříve, než původně předpokládala. Toto rozhodnutí nyní potvrzují personální změny ve společnosti - nábor pracovníků, kteří budou mít na starost vývoj nástupce Wii U. Podle lednové zprávy už měla být jasná i hardwarové konfigurace, což na základě aktuálních informací můžeme vyloučit. Právě úkolem nových pracovníků bude vybrat pro nový stroj výrobce či dodavatele optimálního čipu s ohledy na výkon, spotřebu a plochu jádra (~cenu).
Lze však připustit, že Nintendo již měla nějaké záměry, které ale smetla ze stolu: Kromě doplnění personálu totiž dochází k přesunu vývoje do pobočky v USA a zatím není jasné, co se stalo s původním týmem (pokud skončil, skončily i rozpracované záměry, ale to už bychom se dostávali na úroveň spekulací).
Cílem společnosti je vytvořit tým, který by dokázal navrhnout systém reflektující požadavky západního světa. Určitý problém s rozdílností asijského a západního zákazníka nastínil již šéf Nintenda Satoru Iwata během finanční konference, když konstatoval, že porozumění požadavkům japonských zákazníků a jejich splnění pro něj není problém, ale v případě zahraničních trhů už to poněkud skřípe.
Sony si totéž uvědomila o něco dříve a využila americký tým již při vývoji PlayStation 4, která - ať už ji budeme hodnotit jakkoli - zatím vede žebříčkům prodejů (byť v USA už opět s odřenýma ušima, Microsoft ji v poslední době znovu dohání).
Vrátíme-li se k nové konzoli Nintenda, můžeme s jistotou konstatovat následující: Na trh se nedostane dříve než za rok (vzhledem k tomu, že ještě neexistuje ani tým, který by navrhl koncept, to zkrátka není možné). Již nepůjde o řešení kombinující procesor a grafické jádro jako samostatné kousky křemíku, ale o SoC, což opakovaně zmiňuje Nintendem vystavený popis pracovní příležitosti.
Procesor Wii U
Pokud má jít o řešení typu SoC, nabízejí se následující potenciální dodavatelé:
- AMD (x86 CPU + GCN GPU)
- Intel (x86 CPU + Iris GPU)
- Nvidia (ARM CPU + Maxwell? GPU)
- Samsung (ARM CPU + Mali GPU)
- Qualcomm (ARM CPU + Adreno GPU)
Pokud bychom předpokládali, že Nintendo bude od nové konzole vyžadovat grafický výkon výrazně nad úrovní stávajícího Wii U, pak pravděpodobně odpadají Samsung a Qualcomm, protože jejich stávající produkty takovým potenciálem nedisponují. Pak už záleží, zda bude Nintendo s novou generací mířit přímo proti Xboxu a Playstationu, nebo jí pojme jako platformu pro méně náročné hry podobné těm, jaké jsou známé z tabletů a smartphonů. V prvním případě by se jako pravděpodobnější jevila varianta SoC postavená na x86 architektuře, v druhé verzi by připadalo v úvahu i ARM řešení (z výše neuvedených i třeba Allwinner a další).