Nvidia končí se značkou Tesla
Bylo to malinko zamotané. Když Nvidia vydala GPU G80 známé z úspěšné karty GeForce 8800 GTX (listopad 2006), ještě se v recenzích příliš nemluvilo o tom, že Nvidia nazývá novou architekturu označením Tesla. Popularizace (původně) interních označení architektur začala až později (Fermi, Kepler, Maxwell, Pascal, Volta, Turing, Ampere, Hopper…).
Když však Nvidia vydala celou řadu GPU značených schématem G+číslo, zřejmě si někdo ve společnosti uvědomil, že pro další generace nebude dost čísel, a tak je bude potřeba rozlišit i jiným způsobem. Použito bylo písmeno architektury, takže když Nvidia vydávala druhé high-endové GPU architektury Tesla, neoznačila ho G200, ale GT200. Fermi pak byla k poznání podle písmen GF, Kepler podle GK a tak dále . Problém nastal s Turingem, protože T už vyčerpala Tesla, takže došlo k výjimce a místo GT došlo na TU.
Vraťme se ale k architektuře Tesla a roku 2006, kdy vyšly herní GeForce. Profesionální modely následovaly až v dalším roce, 2007. Nvidia se rozhodla profesionální karty pro výpočetní nasazení oddělit od profesionálních karet pro grafické využití (Quadro) a dala jim jméno podle aktuální architektonické generace: Tesla. Vůbec první Teslu (ve smyslu výpočetního akcelerátoru) vidíte v úvodním obrázku, jde o produkt Nvidia Tesla C870 s jádrem G80 s architekturou Tesla. Když po letech přišla další generace architektury, Fermi, byla již značka Tesla pro výpočetní karty tak zavedená a naopak značka Fermi natolik sepjata s odklady a energetickou náročností, že se Nvidia rozhodla výpočetním modelům označení Tesla ponechat.
Nikoli však navždy. Zatímco výpočetní top model architektury Pascal s GPU GP100 nesl označení Tesla P100 a výpočetní top model architektury Volta s GPU GV100 nesl označení Tesla V100, výpočetní top model architektury Ampere s GPU GA100 již není Tesla A100, ale pouze (Nvidia) A100. Značka „Tesla“ vymizela a podle aktuálních informací nejde o jednorázovou výjimku, ale definitivní řešení. Podle neoficiálních zdrojů má upuštění od značky souviset s růstem automobilky Tesla a matení produktů. Asi ne v tom smyslu, že by zákazník nepoznal automobil od výpočetního akcelerátoru, ale spíš je problém, že když zákazník zadá do vyhledávače heslo „Tesla“ (případně doplněné o nějaké číslo), nemusí skončit na stránkách Nvidie.