Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Nvidia uvolnila CPU PhysX jako open-source

PhysX "particles" výpočty
Krátce po ohlášení Tima Sweeneyho, že Unreal Engine 4 je od nynějška k dispozici zdarma, přichází kalifornská Nvidia s převodem CPU PhysX v3.3 pod open-source licenci, včetně knihoven pro destrukce a oděvy.

Nutno ale dodat, že samotný CPU kód není ve srovnání s GPU tolik zajímavý jednoduše kvůli holému faktu, že výkonově jsou CPU o dost níže a tudíž možnosti CPU fyziky jsou oproti GPU omezené. Pozitivní ale naopak je, že Nvidia nijak nebrzdí PhysX co do funkčnosti, aktuální verze SDK je totiž 3.3.2, Nvidia tedy uvolnila to nejnovější co má k dispozici.

Je to logický důsledek ohlášení Epicu ohledně Unreal Enginu a vůbec celkového vývoje trhu, který směřuje ke sdíleným otevřeným implementacím. Nvidia si chce nadále podržet či dokonce vylepšit své postavení v rámci her, které jsou mimo jiné pod Unreal Engine s podporou PhysX vyvíjeny. Lze očekávat, že nyní jich na tomto enginu rapidně přibude. Nvidia uvolnila svůj fyzikální systém a nadále si podrží svoji exkluzivitu v oblasti GPU implementace, která umožňuje daleko rozsáhlejší fyzikální efekty, než CPU kód.

Kód je tedy volně k dispozici, kdokoli si jej může jakkoli modifikovat. Nvidia pak bude zvažovat, jaké z modifikací v budoucnu do své originální větve PhysXu implementuje. Celý projekt najdete na GitHubu, včetně již zmíněných součástí PhysX Clothing a PhysX Destruction. PhysX je/bude zde k dispozici pro Windows, Linux, Mac OS X a Android.

Tagy: 
Zdroje: 

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Nvidia uvolnila CPU PhysX jako open-source

Sobota, 7 Březen 2015 - 10:03 | Robin Seina | To se panu Ježkovi podařila pěkná kachna. Nebo je...
Pátek, 6 Březen 2015 - 15:39 | Marek Moravčík | Už by si ho tam mal mať: http://www.dsogaming.com...
Pátek, 6 Březen 2015 - 12:36 | Qvoshi | Tak jsem se šel podívat pod jakou licencí PhysX...
Pátek, 6 Březen 2015 - 10:55 | Nest | Hmm, vskutku validni argument. Moje pedagogicke...
Pátek, 6 Březen 2015 - 10:08 | Behemot | Je to úplně úžasný, proto máme všichni ty stovky...
Pátek, 6 Březen 2015 - 06:55 | TyNyT | Jenže "atmosféra hry" je něco, co na...
Čtvrtek, 5 Březen 2015 - 23:11 | Nest | Mantle tvori na normalnich procesorech tridy i5...
Čtvrtek, 5 Březen 2015 - 21:32 | Marek Moravčík | "v dobe SE to bylo desne o kompromisech,...
Čtvrtek, 5 Březen 2015 - 21:12 | Behemot | No hlavně že ty si expert. Ty stovky jader (se...
Čtvrtek, 5 Březen 2015 - 21:11 | Anonym | predpokladal bych ze bude naslapnuty, sice k nemu...

Zobrazit diskusi