Nvidia uvolnila CPU PhysX jako open-source
Nutno ale dodat, že samotný CPU kód není ve srovnání s GPU tolik zajímavý jednoduše kvůli holému faktu, že výkonově jsou CPU o dost níže a tudíž možnosti CPU fyziky jsou oproti GPU omezené. Pozitivní ale naopak je, že Nvidia nijak nebrzdí PhysX co do funkčnosti, aktuální verze SDK je totiž 3.3.2, Nvidia tedy uvolnila to nejnovější co má k dispozici.
Je to logický důsledek ohlášení Epicu ohledně Unreal Enginu a vůbec celkového vývoje trhu, který směřuje ke sdíleným otevřeným implementacím. Nvidia si chce nadále podržet či dokonce vylepšit své postavení v rámci her, které jsou mimo jiné pod Unreal Engine s podporou PhysX vyvíjeny. Lze očekávat, že nyní jich na tomto enginu rapidně přibude. Nvidia uvolnila svůj fyzikální systém a nadále si podrží svoji exkluzivitu v oblasti GPU implementace, která umožňuje daleko rozsáhlejší fyzikální efekty, než CPU kód.
Kód je tedy volně k dispozici, kdokoli si jej může jakkoli modifikovat. Nvidia pak bude zvažovat, jaké z modifikací v budoucnu do své originální větve PhysXu implementuje. Celý projekt najdete na GitHubu, včetně již zmíněných součástí PhysX Clothing a PhysX Destruction. PhysX je/bude zde k dispozici pro Windows, Linux, Mac OS X a Android.
- Budoucí domov PhysX na GitHubu (zatím - 5.3.2015 - hází 404)