Pět DLSS 3.0 her dorazí do příštího týdne, potvrzuje Nvidia
DLSS 3.0 se v základu významně neliší od DLSS 2.0, ale přináší schopnost generovat celé snímky navíc a tím zvyšovat FPS. Vizuální kvalita těchto snímků domyšlených s asistencí umělé inteligence je zatím silně diskutabilní…
DLSS 3.0, generovaný snímek uprostřed
…ale to není předmětem této zprávy. Nvidia oznámila, že do týdne bude dostupných přinejmenším pět titulů, které DLSS 3.0 podporují (připomeňme, že podpora generování nových snímků je v rámci DLSS 3.0 z hlediska vývojáře volitelná). Podporou DLSS 3.0 se chlubí následující tituly:
- SUPER PEOPLE – dostupné
- Justice ‘Fuyun Court’ – 12. říjen
- Loopmancer – 12. říjen
- Microsoft Flight Simulator – 17. říjen
- A Plague Tale: Requiem – 18. říjen
- F1 22 – „brzy“
Za zmínku pak ještě stojí, že se Nvidia u DLSS 3.0 chlubí sníženými latencemi. Důvodem je, že formálně pod název „DLSS 3.0“ zahrnula i technologii Reflex dostupnou již od GeForce GTX 900, která cílí na snižování latencí.
Nejde tedy o to, že by samotný algoritmus DLSS nově snižoval latence, ale že srovnání „DLSS 3.0 vs. DLSS 2.0“ je Nvidií předkládáno jako srovnání „s Reflex vs. bez Reflex“. Reflex však uživatelé mohou použít bez ohledu na verzi DLSS, bez ohledu na podporu DLSS jako takového a bez ohledu na to, jestli mají GeForce RTX 4000 (stačí 8 let starý hardware), takže se na dosažitelných latencích jako takových fakticky nic nemění. Z dostupných informací se naopak zdá, že automatické přidání Reflex slouží jako kompenzace latencí navýšených generováním snímků navíc (tzn. latence bez generování snímků DLSS 3.0, ale s aktivním Reflex budou o něco nižší než latence s DLSS 3.0 se vším všudy).