Playstation o $100 levnější aneb zkouší Sony staré triky?
Stejně jako v době nástupu Xboxu 360 a Playstation 3 přicházejí i nyní obě novinky prakticky nastejno. Sony a Microsoftu to sice v některých ohledech může prospět (dvě konzole naráz jistě utrhnou větší kus pozornosti, než kdyby byly vydány s odstupem osmnácti měsíců), na druhou stranu od sebe obě firmy mohou čekat jen to nejhorší. Alespoň marketingová oddělení se obvykle řídí známým rčením o nejlepší obraně spočívající v útoku.
Sony si proto počkala, až se Microsoft vytasí s cenou Xboxu One ($499) a poté oznámila částku o rovnou stodolarovku štíhlejší ($399). Ať už fandíte Playstationu nebo Xboxu (nebo konzole berete jen jako zpestření trhu a zůstáváte u PC), uznáte asi, že na takovou věc se reaguje těžko. Pokud Microsoft cenu zachová, bude ten drahý, pokud ji sníží, postaví je to do role firmy, která se (nebýt té hodné Sony) pokusila své zákazníky sedřít.
Na celé situaci je nejzajímavější jedna drobnost. Možná si už někteří pamětníci vybavují. V devadesátých letech, kdy Sony nebojovala s Microsoftem, ale se Segou, došlo na podobný scénář. Sega v devadesátém pátém - rovněž na E3 - ohlásila cenu konzole Saturn - $399 - s okamžitou dostupností. Tu sice Sony nabídnout nemohla, ale ze situace vybruslila jako vítěz, když po nelibých reakcích médií na adresu Segy svolala tiskovou konferenci a oznámila, že jejich Playstation bude o $100 levnější. Sony se s novým Playstationem k devadesátým létům nevrací jen designem… :-)