Po letech nízkých prodejů je Olympus Imaging ve ztrátě
Fotodivize Olympusu se už řadu let táhne jako stín za zdravotnickou divizí, jejíž zisky jsou pro společnost klíčové. Fototechnika je jen jakýmsi vedlejším produktem, na kterém existence firmy nestojí - a chybějící snaha držet krok s konkurencí tomu plně odpovídá.
Problém je, že někdejší gigant nemá dnes co nabídnout. Populární Céčková řada kompaktů zanikla, z ultra-zoomů se vytratily možnosti pokročilejšího ovládání a s tím vymizely i z recenzí. Ač to není psaným pravidlem, vybírá většina serverů k testům aparáty, které uživateli nabízejí kontrolovat clonu, čas, ISO, režimy AF, kompenzaci expozice a podobně. Tedy produkty nad nejnižším segmentem point and shoot. Olympus proto přišel nejen o potenciální nové zákazníky (kteří už v recenzích produkty této značky nenarazí), tak i ty staré, jimž nedokázal nabídnout plnohodnotný upgrade. Mnoho z nich skončilo u Panasonicu.
Celkem nadějně to vypadalo s bezzrcadlovým systémem m4/3, ale počáteční ceny byly nasazené příliš vysoko a na adekvátní úroveň se dostaly teprve v okamžiku, kdy konkurenci v podobě Panasonicu doplnila ještě Sony (NEX s APS-C snímačem) a Samsung (NX, rovněž s APS-C snímačem a pro řadu uživatelů zajímavou cenou).
Profesionální zrcadlovka E-5 se stala jakousi labutí písní, která dostala 4/3 systém na hranici jeho současných možností. Pro majoritu uživatelů úspěšné E-3 nebyla inovativní natolik, aby ji mohli považovat za adekvátní upgrade a řada jich raději přešla na Nikon.
Několik zajímavých novinek v m4/3 segmentu se sice ještě letos objeví, stejně tak není nezajímavý ani nový kompakt XZ-1 s velmi světelným objektivem (ekvivalent 28-112 mm / f/1.8-2.5), ale na odbočení ze špatně zajetých kolejí a eliminaci „morální zatuchlosti“ současného portfolia to bohužel stačit nemusí.