Podpora PhysX pro Linux se pomalu rýsuje
Nadpis je jasný, takže si rovnou připomeňme historii. V dobách, kdy za PhysX stála ještě původní společnost Ageia a vše se teprve rodilo, nechali se zástupci firmy slyšet, že Linux pro ně není priorita kvůli nedostatku her schopných PhysX využít, nicméně neříkají automaticky "ne". Poté Ageiu koupila Nvidia a udělala z PhysX v podstatě kladivo na čarodějnice ATI, přepsala PhysX do CUDA a o Linuxu jsme mohli tak leda snít.
Nicméně věci se dle všeho mění, pro Linux se připravuje nová verze PhysX SDK (vývojářský kit), konkrétně před pár dny přibyla beta verze SDK 2.8.3.3 a zájemci o vývoj mohou psát na specifický email do Nvidie s žádostí o možnost zúčastnit se této ranné fáze (v mailu pak mají vysvětlit, jak hodlají SDK využít, vybráno bude omezené množství vývojářů, kterým Nvidia linuxové PhysX SDK zpřístupní).
Protože na Linuxu se kromě tradiční skladby open-source her (mnohých velmi kvalitních) pomalu přibývá i hodně dobrých moderních her, je otázkou, jakou roli v tom bude v nadcházejících měsících/letech PhysX hrát. Tohle je totiž obrat o 180°, ještě v prosinci loňského roku odpověděl Andy Ritger (šéf vývoje linuxových ovladačů v Nvidii) na jasnou otázku, že "firma v tuto chvíli nemá ohledně PhysX pod Linuxem žádné plány".