PowerVR představuje Series6 GPU pro DirectX 11
PowerVR můžete znát jako autora přídavných 3D akcelerátorů PCX z 90. let, řady grafických karet Kyro II, ultramobilních grafických čipů MBX a SGX nebo GPU integrovaného v Atomech řady Cedar Trail, ke kterým se Intelu nedaří připravit ovladač s podporou DirectX 10.1.
Právě DirectX 10.1 bylo maximum, co dosavadní architektura PowerVR podporovala. Firma totiž už v době DirectX 9 navrhla unifikované 3D jádro, které bylo dostatečně flexibilní na to, aby po uvedení DirectX 10 zvládalo i podporu tohoto standardu. S DirectX 10.1 se už jen situace opakovala.
Nyní musela společnost přijít s něčím novým. Series6 s krycím jménem Rogue již bude umět DirectX 11 (nepřekvapilo by nás, pokud by zvládal i víc, například DirectX 11.1), OpenGL 3.x / 4.x, OpenGL ES Halti a OpenCL 1.x. GPU architektury Series6 má nabídnout výkon i více než 20× vyšší, než jakým disponují telefony, tablety či mobilní konzole současné generace.
Hrubý výpočetní výkon má překročit 100 GFLOPS, ale architektura je škálovatelná, takže by neměl být problém postavit na ní i čip dosahující TFLOPSového výkonu.
Mezi prvními značkami, které si Series6 licencovaly, najdeme Texas Instruments, Apple, Renesas Electronics, MediaTek, ST-Ericsson a Intel.