Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

První mini-PC se Strix Point otestováno, na 65 W zvládá moderní hry na 60FPS+

Zdroj: ETA PRIME

Ryzen AI 9 HX 370 podle testu prvního mini PC zvládá s přinejhorším FSR Balanced / Frame Gen rozhýbat i moderní hry v 1080p na 60 FPS nebo více…

Integrovaná grafika APU Strix Point postavená na architektuře RDNA 3.5 se navzdory setrvání na 4nm procesu TSMC povedla, to ukázaly už recenze v noteboocích. Připomeňme, že Phoronix naměřil 24% nárůst výkonu při o 45 % nižší spotřebě oproti grafice APU Phoenix a Anandtech u konfigurace s vyšším TDP naměřil o 44 % vyšší výkon při TDP o 7 wattů nižším.

YouTube kanál ETA PRIME nyní přinesl první test 65W konfigurace v mini PC SOUYO S9 Ai. Tato sestava je vybavena plně aktivním APU Strix Point v podobě Ryzen AI 9 HX 370 (4× Zen 5 + 8× Zen 5c / 24 vláken se základním taktem 2 GHz a boostem 5,1 GHz, grafikou Radeon 890M s 16 CU / 1024 stream-procesory na architektuře RDNA 3.5 a maximálním taktu 2,9 GHz, NPU o výkonu 50 TOPS, RAM o kapacitě 16-32-64 GB a rychlosti LPDDR5X-6400 až 7500 a třemi M.2 NVME PCIe 4.0 sloty). Testovaný kus je vzorkem (nikoli sériově vyráběným kusem), který ještě není plně odladěn. Autor testu zaznamenal potíže s jedním M.2 slotem, což patrně bude u finální verze opraveno. Testovaný kus byl osazen LPDDR5X-7500.

Autor testu v herní testovací sadě nezaznamenal situaci, kdy by v 1080p nebylo možné dosáhnout minimálně 60 FPS. Pokud bylo potřeba, používal FSR, nikdy však v horší kvalitě než Balanced a / nebo Frame Generation:

  • Cyberpunk 2077 - 1080p, Low, FSR Balanced: 74 FPS (průměr)
  • Starfield - 1080p, Low, 50% res scaling, Frame Gen: 78 FPS (průměr)
  • Hogwarts - 1080p, Low, FSR Balanced: 72 FPS (průměr)
  • Mortal Kombat 1 - 1080p, Medium, FSR Balanced: 60 FPS (průměr)
  • Horizon Forbidden West - 1080p, Low, Frame Gen: 60-70 FPS
  • Ghost of Tsushima - 1080p, Medium, FSR 3.1 Balanced, Frame Gen: 62-73 FPS
  • Red Dead Redemption 2 - 1080p, Low, FSR Balanced: 76 FPS (průměr)

Právě u integrovaných grafik mají prvky jako FSR a Frame Generation (Fluid Motion Frames) největší opodstatnění, protože umožňují v plynulých FPS rozhýbat hry, u kterých by to v daném rozlišení (někdy ani nižším) nebylo možné, případně by v nižším než nativním rozlišení vypadaly na 1080p displeji podstatně hůř.

Tento test pěkně ilustruje, jak se segment integrovaných grafik posouvá. Zatímco ještě před pár lety byla 1080p při >60FPS plošně u nových her v segmentu integrovaných grafik naprostá fikce, během letošního podzimu se takové produkty dostanou do segmentu mini PC.

Zdroje: 

Diskuse ke článku První mini-PC se Strix Point otestováno, na 65 W zvládá moderní hry na 60FPS+

Žádné komentáře.