Radeon: Antialiasing a anisotropické filtrování
Kapitoly článků
Antialiasing
Ovladače nabízí jen volby 2×, 4× a 6×. Neumožňují ho ani vypnout, pouze přepnout na ovládání aplikací. Zato nabízí několik zajímavých voleb: přepínač mezi optimalizací na kvalitu a výkon a tzv. temporal antialiasing.
Temporal antialiasing využívá omezení lidského mozku, který je schopen vnímat maximálně 60fps. Pokud je snímků dvojnásobný počet, mozek spojí každé dva sousední snímky do sebe a vnímá je jako jeden.
Je-li pak každý z nich vyrenderován pomocí 2×AA za použití jiného vzoru, mozek si snímky spojí a vyvolá iluzi 4×AA.
Díky tomu je softwarově nemožné postihnout tento efekt. Někdo se o to pokoušel pomocí fotoaparátu, pokud vás to zajímá, tak navštivte The Tech Report.
Kvalita
Vliv FSAA (Full Screen AntiAliasing) na výkon
Anisotropické filtrování
Zde není moc co dodat, snad jen, že by anisotropické filtrování u ATI mělo být realizováno jiným algoritmem než u Nvidií. Porovnání naleznete v srovnávací části.
Rychlostní závislost
Přetaktování
Opět jsem nezaznamenala žádné problémy s chlazením, i když jak jsem již zmínila, karta nemá chlazené paměti. Bez možnosti vyzkoušet více kousků, je těžké říct, proč karta nejde taktovat. Osobně si myslím, že ATI žene kartu co nejvýš ve snaze vyrovnat se Nvidii. Pokud někdo má v plánu si ATI koupit a nechce se vzdát naděje na taktování, raději bych sáhla po nějake verzi s chlazenými pamětmi.