Radeon RX 480 exceluje v geometricky náročných scénách
Výsledkům Radeonu RX 480 ze 3DMarku 2011 jsme se věnovali už v květnu, kdy se poprvé veřejně objevily. Kupodivu několik významných webů (s Guru3D v čele) na ně poukázalo až nyní. Jeden přínos to ale mělo - nová vlna diskusí upozornila na srovnání detailních výsledů chystaného Radeonu s výsledky stávajících karet, jmenovitě GeForce GTX 980 a Radeonu Fury (bez X).
Protože jde výsledky z online databáze, byly provedeny na různých sestavách. Rozdíly mezi výkonem sestav jsou částečně eliminovány srovnáním výsledků na výkonnostně blízkých procesorech, což v prvních dvou případech znamená Intel Core i7-4770 a ve třetím Core i7-4770K. Abychom eliminovali tento rozdíl (Core i7-4770K má o 100 MHz vyšší základní takt) a také možné rozdíly pocházející z použití odlišných pamětí ap., zaměříme se pouze na výsledky dílčích testů, které jsou cílené na výkon GPU a nikoli na výkon procesoru a zbytku sestavy. Klíčové, respektive vzájemně přímo srovnatelné, jsou tedy položky „Graphics Score“ a „Graphics Test“ 1 až 4:
Srovnání výsledků Radeonu RX 480 (první sloupec údajů) s GeForce GTX 980 a Radeonem Fury
První dva grafické testy (GT1, GT2) vycházejí z prostředí nazvaného Deep Sea a z dnešního pohledu (test má již svá léta) reflektují spíše fill-rate a aritmetický výkon grafické karty. GT2 omezuje světla a soustředí se spíše na textury a mírnou teselaci, ale i tak nemá k současným aplikacím příliš blízko. O něco vyšší nároky má druhá dvojice testů nazvaná High Temple. Oba využívají teselaci, GT3 ale méně. Naopak GT4 je na geometrii i teselaci nejnáročnějším ze všech čtyř testů a jak je vidět na výsledných FPS, je zároveň i nejnáročnějším testem této verze 3DMarku.
Pokud se podíváme na výsledky samotných grafických karet, dosahuje Radeon RX 480 v první dvojici testů (GT1, GT2) podobného výkonu jako GeForce GTX 980. Radeon Fury zůstává ve vedení s náskokem přesahujícím 10 %. Ve třetím testu (GT3) se Radeon RX 480 dostává 8 % nad GeForce GTX 980 a prakticky dorovnává Radeon Fury. Ve čtvrtém testu (GT4), který je nejnáročnější na geometrii a teselaci, Radeon RX 480 překonává GeForce GTX 980 o 18 % a Radeon Fury o 16 %.
Výkonnostní nárůst v těchto situacích mohl způsobit buďto výrazný nárůst geometrického / teselačního výkonu, nebo se ke slovu dostala technologie nazývaná Primitive Discard Accelerator, pokročilé ořezávání povrchů, které nebudou ve výsledné scéně viditelné, čímž je efektivněji nakládáno s geometrickým výkonem.
Tyto výsledky opět odpovídají dosavadním očekáváním, tedy že nové Radeony s jádrem Polaris 10 nabídnou výkon zhruba na úrovni Radeonů R9 390 / 390X; ve specifických situacích pak dorovnají i Radeon Fury.