Radeon RX 5600 XT nabídne 2304 stream-procesorů jako RX 5700
Oproti očekávání je Radeon RX 5600 XT vybaven stejným počtem stream-procesorů a texturovacích jednotek jako Radeon RX 5700. Krom známých a předpokládaných odlišností v podobě o čtvrtinu užší paměťové sběrnice (256->192bit), o čtvrtinu méně ROP jednotek (64->48) a o ~15 % pomalejších pamětí (14->12GHz) bude taktován v průměru o 167 MHz níže.
Radeon RX 5700 | Radeon RX 5600 XT | Radeon RX 5500 XT | |
---|---|---|---|
aritmetický výkon | 100 % | 84-95 % | 65-67 % |
fillrate | 100 % | 63-70 % | 53-55 % |
datová propustnost | 100 % | 64 % | 50 % |
herní výkon (1080p) | 100 % | 80-85 % (odhad) | 60-69 % |
Pokud si srovnáme jaký měl posun teoretických parametrů mezi Radeonem RX 5700 a Radeonem RX 5500 XT vliv na reálný herní výkon, můžeme na základě toho leccos usuzovat i o výkonu herním. Stojí za povšimnutí, že ačkoli Radeon RX 5500 XT snížil datovou propustnost oproti Radeonu RX 5700 na polovinu, herní výkon to nikterak nelimitovalo a ten se odvíjel spíše od aritmetického a texturovacího výkonu. Stejně tak se zdá, že ani fillrate není pro Radeon RX 5500 XT limitujícím prvkem. Z toho lze usuzovat, že i pro Radeon RX 5600 XT bude herní výkon nejblíže odpovídat aritmetickému a texturovacímu výkonu, byť lze očekávat, že snížený fillrate se při takto vysokém aritmetickém výkonu nějak projeví. Výkon by se tedy mohl pohybovat kolem 80-85 % Radeonu RX 5700.
Tím by Radeon RX 5600 XT překonával karta jako GeForce GTX 1660 Ti, GeForce GTX 1660 Super nebo GeForce GTX 1070 a řadil se zhruba na úroveň Radeonu RX Vega 56 nebo lehce pod ni. Neznámou zůstává TDP, které nakonec může mít na herní výkon také nezanedbatelný vliv. Pokud by AMD kartu nějak výrazněji seškrtila, tak negativní, pokud by zůstalo stejné jako u Radeonu RX 5700, pak spíše pozitivní.