Radeony HD 7000 a HD 8000 nepodporují plně DirectX 11.2
S tímto vyjádřením přišla Laylah Mah, inženýrka z AMD. Microsoft se nakonec v DirectX 11.2 rozhodl mírně poupravit některé specifikace a GPU architektury GCN osazovaná na Radeonech HD 7000 a mnohých HD 8000 (OEM modely, ve skutečnosti přeznačené HD 7000) tak nebudou schopna dané věci vykonávat, a to údajně kvůli ovladači, nikoli architektuře samotného GPU. Kompatibilita s DirectX 11.2 tak nebude stoprocentní, přestože samozřejmě nic nebude bránit běhu her, pokud budou enginy připraveny na příslušný „fallback mode“ (tak jako jsou ostatně vždy).
Podrobněji o nových DirectX:
- DirectX 11.2 přináší Tiled Resources i pro Xbox One
- Matt Sandy vysvětluje DX11.2 Tiled Resources - video
Direct3D 11.2 přinesou věci jako D3D tiled resources (ekvivalentní Carmackově Megatexture), HLSL shader linking, frame-buffer scaling atd. Když AMD navrhovala architekturu GCN, tak pochopitelně neměla k dispozici finální specifikaci DirectX 11.2 a musela odhadovat nejpravděpodobnější verzi. A ta se nyní u některých prvků liší. Co to ale znamená ve výsledku?
Zas tak moc ne. Vlastně celkem nic. DirectX 11.2 sice přijdou již s Windows 8.1 na podzim tohoto roku, ale to neznamená, že s nimi nepůjde používat DirectX 11, DirectX 10 či třeba DirectX 9 a i starší grafiky. Navíc než budou tyto finesy Direct3D 11.2 použity výrazněji v herních enginech, uběhne minimálně několik měsíců, ale spíše pár let. Do té doby bezesporu každý Radeon HD 7000, včetně hi-endového modelu HD 7970, který je na trhu 1 a 3/4 roku, zastará a tak je to celé bezpředmětné.
Co mi ale vrtá hlavou, je to, že za nekompatibilitou by měl stát ovladač, nikoli hardware (tedy GPU). Vždyť např. sama AMD přišla již před měsícem s Catalysty s podporou D3D Tiled Resources. Možná tady jen došlo k nějaké misinterpretaci a celé to znamená, že na dopsání kompatibility do ovladačů si prostě jen nějakou chvíli počkáme, jelikož programátoři v AMD bádají, jak to udělat..