Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

DirectX 11.2 přináší Tiled Resources i pro Xbox One

Microsoft se nepochlubil jen samotnými Windows 8.1, ale ohlásil i novou verzi DirectX. Potvrzují se tím také starší zvěsti o tom, že DirectX 12 (zatím) v přípravě nejsou - pracovalo se na verzi 11.2
DirectX logo staré

Začněme jednou zprávou pozitivní: DirectX 11.2 (či jejich technologické novinky) budou k dispozici krom desktopu i pro Xbox One; vývojáři je podle slov Microsoftu již mají k dispozici a mohou jich využívat, co hrdlo ráčí. A hned situaci vyvážíme druhou informací: DirectX 11.2 budou k dispozici pouze pro Windows 8.1, nikoli pro Windows 8 (či 7) atp. Tak zní alespoň stávající oficiální stanovisko.

Následující výčet obsahuje technologie, které byly podle Microsoftu vylepšeny, nebo jsou zcela nové:

  • HLSL shader linking
  • Inbox HLSL compiler
  • GPU overlay support
  • DirectX tiled resources
  • Direct3D low-latency presentation API
  • DXGI Trim API and map default buffer
  • Frame buffer scaling
  • Multithreading with SurfaceImageSource
  • Interactive Microsoft DirectX composition of XAML visual elements
  • Direct2D batching with SurfaceImageSource

Většina z uvedených položek je spíše než pro koncové uživatele zajímavá pro programátory, protože zjednodušuje práci, rozšiřuje flexibilitu, případně v důsledku zjednodušeného kódu či rozhraní pomáhá snižovat latence v určitých situacích.

Nejzajímavější technologií z celého výčtu je bez pochyby DirectX Tiled Resources, kterou jsme zmínili již v souvislosti s preview ovladači od AMD. Tato novinka prostřednictvím volnější závislosti mezi logickými datovými zdroji a fyzickou pamětí umožňuje pracovat s velkými zdrojovými daty za použití relativně malého objemu fyzické paměti. Jednoduše řečeno, cílem je, aby aplikace mohla využívat velké a detailní textury, ale hardware jimi nebyl zatěžován a pracoval pouze s jejich částí, která je v daném záběru viditelná.

Microsoft tuto technologii prezentoval na několika jednoduchých demech, přičemž první ilustruje, jakého vizuálního rozdílu lze dosáhnout při využití pouhých 16 MB paměti:

Z podpory pro Tiled Resources zřejmě budou nejvýrazněji profitovat mobilní zařízení s omezenou hardwarovou výbavou, která nemůže nabídnout gigabajty paměti dedikované výlučně pro grafické orgie. Podobnou měrou ji ocení i vývojáři her pro konzoli Xbox One, která na trhu pěkných pár let zůstane v téměř nezměněné hardwarové konfiguraci. Její - ze současného pohledu rozsáhlá paměť - bude časem poměrně těsná a výrazně efektivnější způsob nakládání s hardwarovými zdroji přijde vhod.

Zdroje: 

Diskuse ke článku DirectX 11.2 přináší Tiled Resources i pro Xbox One

Sobota, 29 Červen 2013 - 15:58 | David Foltyn | sak jsem jasne napsal, ze Vista beru jako OS s...
Sobota, 29 Červen 2013 - 13:20 | j j | Vista umí DX11 také, stačí tam mít SP2 a DX11...
Pátek, 28 Červen 2013 - 23:52 | giff | To spis Tim Sweeney je proti OpenGL
Pátek, 28 Červen 2013 - 21:19 | Fake Name | Túto fragmentáciu bude musieť MS čoskoro riešiť...
Pátek, 28 Červen 2013 - 19:48 | Richmond | Ano, vede na 11.1 a druhá na 11.2 aby sis mohl...
Pátek, 28 Červen 2013 - 17:51 | no-X | No, ten odkaz jednak vede na stránku o DX11.1,...
Pátek, 28 Červen 2013 - 17:51 | JP01 | Ne, není zapřísáhlý nepřítel OpenGL.
Pátek, 28 Červen 2013 - 15:37 | BTJ | Neni nahodou Carmack zaprisahly nepritel opengl...
Pátek, 28 Červen 2013 - 15:33 | Richmond | http://www.geeks3d.com/20130627/directx-11-2-...
Pátek, 28 Červen 2013 - 15:31 | Richmond | Známo to je http://msdn.microsoft.com/en-us/...

Zobrazit diskusi