Raytracing 3DMark otestován: GeForce RTX 2080 Ti se blíží 37 FPS
O přípravě 3DMarku určeného pro raytracing jsme si psali už loni v srpnu. Finální datum vydání (to původní, avizované na podzim, se nějak nestihlo) pak UL ohlásil na přelomu listopadu a prosince 2018. Tehdy jsme vám nabídli ukázku grafické stránky 3DMark Port Royal (jak zní oficiální název testu) a bližší informace:
Lednové vydání UL stihl, k příležitosti CES novinku zveřejnil, a tak se můžeme podívat na první výsledky. Konkrétně tyto naměřila redakce webu Guru 3D na všech dosud vydaných GeForce z architektonické generace Turing. Raytracing běží v rámci DirectX12 a při výchozím nastavení je testováno v 2560×1440:
Krom FPS přepočítává 3DMark výsledky i na skóre, jak je dlouhá léta zvykem:
Němřené hodnoty vám sice můžeme nabídnout, ale jen obtížně se hodnotí. Těžko říct, zda jsou dobré, špatné, průměrné, odpovídající. Když není reference, není to s hledáním přiléhavého přívlastku jednoduché. Objektivně lze říct jen to, že na hratelnost jsou FPS nízké - v případě GeForce RTX 2060 bylo dosaženo 17,7 FPS, v případě nejvýkonnější GeForce RTX 2080 Ti 36,9 FPS.
Závěrem nezbývá než připomenout, že ač je řeč o raytracing, jde samozřejmě o hybridní rendering, kdy je z většiny použita rasterizace, přičemž raytracing je nasazen jen pro vybrané efekty. V herní grafice to ani hned tak jinak nebude.