RECENZE: AMD Radeon RX 7600 8GB
Kapitoly článků
Cyberpunk 2077 je počítačová hra od studia CD Projekt RED, což většina čtenářů tuší. Když hra vyšla, tak jaksi úplně nedopadla tak, jak byla naslibována. Očekával jsem, že po dvou letech dojde k nějakým opravám, ale přijde mi, že hra je pořád značně nedodělaná. Nicméně frfláním nad touto hrou bych zde zbytečně propálil nějaký čas.
Cyberpunk 2077 je zajímavý tím, že podporuje technologie jako FSR, DLSS a ray tracing. Hra má i zabudovaný benchmark, který testuji bez raytracingu a pak s raytracingem, v grafech pak uvádím průměrné a minimální FPS naměřené v zabudovaném benchmarku.
Konkrétní nastavení detailů můžete vidět na screenshotech níže, dynamické škálování rozlišení, motion blur a film grain vypínám, protož se jedná o otravné efekty, které vzhled hry akorát kazí. Ray tracing testuji se všemi podvolbami zapnutými a raytracingované osvětlení přepínám na Ultra.
Ne vždy jsem spokojen se zabudovaným benchmarkem ve hře a ten v Cyberpunku 2077 dle mého názoru neukazuje příliš dobře opravdovou hru. Napadlo mně tedy vyrobit si nějaký testovací scénář podobně jako to dělám v Zaklínači 3, ale tentokrát trochu delší. Tento scénář spočívá v jízdě autem přes větší část Night City a zakončuje to odprásknutí kyberpsycho policistiky, což je část, která se může trochu lišit.
Celý tento scénář trvá asi necelých šest minut a celou dobu zaznamenávám data za pomoci CapFrameX, takže se můžete i podívat na frametimes a jak hezky hra běžela celou dobu. Jak tento testovací scénář vypadá se můžete podívat na videu níže.
Nastavení detailů je stejné, jako při použití benchmarku a opět střídám klasická rozlišení a k tomu případně zapínám raytracing. Nicméně pokud jsou FPS příliš nízká, vede to k prakticky nehratelné hře a je opravdu frustrující něco takového hrát a testovat.
Tento scénář dle mého názoru reprezentuje trochu lépe, co se ve hře může dít a výkon tak bude typicky nižší, než v zabudovaném benchmarku.
V rozlišení 1920x1080 se Radeon RX 7600 nadále drží nad RTX 2060 SUPER, po zapnutí raytracingu se značně propadá a hra je prakticky nehratelná.
Rozlišení 2560x1440 zavaří starším kartám poměrně značně, hlavně po zapnutí raytracingu, v takovém případě hru utáhne rozumně jen RTX 4080, ale neudrží hru na celých 60 FPS konzistentně.
Se zapnutým raytracingem se ze hry stala slideshow, takže to ani nemělo smysl měřit a RX 7600 je v tomto nastavení nepoužitelná karta.
Při použití UHD rozlišení jsou grafické nároky velmi vysoké a RX 7600 nestíhá tak, že jsem neměl trpělivost to měřit, hra byla prakticky nehratelná, průměrná FPS se pohybovala okolo hodnoty 10, ale test jsem ani nedodělal v rámci zachování duševního klidu.