RECENZE: ASUS Dual GeForce RTX 4060 Ti O8G OC Edition
Kapitoly článků
Cyberpunk 2077 je počítačová hra od studia CD Projekt RED, což většina čtenářů tuší. Když hra vyšla, tak jaksi úplně nedopadla tak, jak byla naslibována.
Vývojáři se ale snažili a nedávno přinesli velký patch a v rámci verze 2.0, mimo nového DLC došlo na mnoho změn (za největší změnu považuji to, že policie se náhodně nespawnuje hned za hráčem, ale policejní vozy, drony a NPC se po městě pohybují podobně jako v jinýxh open-world hrách) a grafické nároky šly lehce nahoru.
To pro mě znamenalo, že jsem všechny dostupné karty přetestoval s tímto novým patchem, přičemž testovací scénář je úplně stejný.
Cyberpunk 2077 je zajímavý tím, že podporuje technologie jako FSR, DLSS a ray tracing. Hra má i zabudovaný benchmark, který testuji bez raytracingu a pak s raytracingem, v grafech pak uvádím průměrné a minimální FPS naměřené v zabudovaném benchmarku.
Konkrétní nastavení detailů můžete vidět na screenshotech níže, dynamické škálování rozlišení, motion blur a film grain vypínám, protož se jedná o otravné efekty, které vzhled hry akorát kazí. Ray tracing testuji v rámci presetu "Ray Tracing Medium", jelikož testuji spíše slabší grafické karty.
Ne vždy jsem spokojen se zabudovaným benchmarkem ve hře a ten v Cyberpunku 2077 dle mého názoru neukazuje příliš dobře opravdovou hru. Napadlo mně tedy vyrobit si nějaký testovací scénář podobně jako to dělám v Zaklínači 3, ale tentokrát trochu delší. Tento scénář spočívá v jízdě autem přes větší část Night City a zakončuje to odprásknutí kyberpsycho policistiky, což je část, která se může trochu lišit.
Celý tento scénář trvá asi necelých šest minut a celou dobu zaznamenávám data za pomoci CapFrameX, takže se můžete i podívat na frametimes a jak hezky hra běžela celou dobu. Jak tento testovací scénář vypadá se můžete podívat na videu níže.
Nastavení detailů je stejné, jako při použití benchmarku a opět střídám klasická rozlišení a k tomu případně zapínám raytracing. Nicméně pokud jsou FPS příliš nízká, vede to k prakticky nehratelné hře a je opravdu frustrující něco takového hrát a testovat.
Tento scénář dle mého názoru reprezentuje trochu lépe, co se ve hře může dít a výkon tak bude typicky nižší, než v zabudovaném benchmarku.
V rozlišení 1920x1080 se GeForce RTX 4060 Ti vede dle očekávání skvěle a dotahuje se na Radeon RX 7700 XT.
Po přepnutí do 1440p rozlišení dojde ke změně pořadí a RTX 4060 Ti se posouvá lehce níže, předpokládám, že zde opět úřaduje užší paměťová sběrnice.
Dále testuji s presetem Ray Tracing Medium, nicméně Motion Blur vypínám, FSR nechávám v režimu Balanced.
Aktuálně zde mám velmi málo karet podporující Ray Tracing, přičemž RTX 4060 Ti se nám zde vyšplhala na první místo, což je velmi slušný výsledek.
Po přepnutí do 1440p se výkon propadne, ale RTX 4060 Ti je nadále nejrychlejší.