RECENZE: ASUS Dual GeForce RTX 4060 Ti O8G OC Edition
Kapitoly článků
Při použití vyššího rozlišení nám stoupají nároky na VRAM a výkon klesá, více se to bude projejovat u starších karet s méně VRAM. Některé karty jsem se rozhodl z grafů vyhodit a neměřit, typicky v situaci, kdy kýžené detaily nelze nastavit nebo snímková frekvence je tak mizerná, že nedává smysl samotné měření provádět.
GTA V je stálicí, bohužel engine ve hře má FPS limit nastaven na podivné hodnotě 187.
V rozlišení 2560x1440 je hra poněkud náročnější, RTX 4060 Ti se i tak držší na čtvrtém místě.
Shadow of the Tomb Raider je poměrně oblíbený DX12 benchmark, osobně jsem nahrál přes 60 hodin benchmarkování, hru samotnou vlastně nikoliv. Testuji s presetem Highest a SMAA vyhlazováním.
Nesmí chybět DOOM Eternal, ten běží naprosto skvěle téměř na čemkoliv, velmi dobře využívá procesorová jádra/vlákna a využívá API Vulkan snad v maximální možné kapacitě. Testuji v podobným stylem jako u notebooků, proběhnu tedy první část Supergore Nest podobně jako na videu, ale většinou z lenosti používám BFG-9000 pro rychlejší čištění, přičemž rozhazuji granáty kolem pro další extra efekty. Výsledky tak berte s jistou dávkou soli, některé jiné úrovně mohou být náročnější, nebo také ne.
V rozlišení 2560x1440 se GeForce RTX 4060 Ti nadále drží na třetím místě.
Při použití ještě náročnějšího presetu s raytracingem se výkon Radeonů propadá, přičemž RTX 4060 Ti si taktéž nevede vůbec dobře, tento preset totiž využívá téměř 8GB VRAM, je tak možné, že zde kartu tlačí i úzká paměťová sběrnice, je ale podivné, že výkon byl opět horší, než na Radeonu RX 6600.
Jako náhrada nějakých Wargaming her poslouží novější World of Tanks enCore benchmark s RT, jedná se o aktualizovanou verzi starého benchmarku, která přidává podporu ray tracingu, zajímavé je, že se jedná víceméně jen o RT stínů a hra nadále běží v DirectX 11 bez nutnosti podpory speciálních RT jader. Výsledky udávám ve formně skóre, pokud chcete znát konkrétní FPS, stačí skóre vydělit číslem 166, 10 000 bodů odpovídá přibližně 60 FPS.
I při použití vyššího rozlišení si vede GeForce RTX 4060 Ti velmi dobře.
Po zapnutí raytracingu výkon pochopitelně klesá, GeForce RTX 4060 Ti nadále poskytuje velmi dobré skóre.