Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: ASUS ROG Flow X13 Ultra Slim 2-in-1 Gaming Laptop

V ASUSu mají rádi vysoký výkon, tenká těla a občasné báječné šílenosti. ASUS ROG Flow X13 je novým přírůstkem na poli bláznivin(ale jen trochu), hlavně díky velmi specifické dokovací stanici.

Nově testuji herní výkon i v 2560x1440 rozlišení a to tak, že připojím QHD monitor přímo do notebooku, ideálně na výstup dGPU, aby došlo k využití přímého spojení a navýšení výkonu, interní LCD pověšené na iGPU vypínám. Externí RTX 3080 má šanci lépe se projevit a v některých hrách, jako třeba v CSGO získáme lepší výkon ve vyšším rozlišení, než při použití interního panelu. Výkon opět snižuje nižší napájecí limit CPU části a vyšší latence LPDDR4X pamětí, ale i tak je výkon velmi podobný hernímu SCAR 17 notebooku s papírově výkonnějším hardwarem.

graph-46

graph-47
graph-48
graph-49

Metro Exodus

Metro Exodus nahrazuje Strange Brigade, jelikož se jedná o lehce náročnější titul a navíc podporuje RTX+DLSS efekty.

graph-50
graph-51
graph-52
graph-53

 

 

World of Warships 0.9.3.0

World of Warhips testuji za pomoci replaye hry, který jsem před nějakou dobou odehrál s japonskou letadlovou lodí Kaga. Monitoruji FPS od desáté vteřiny před startem bitvy a vyrobil jsem i veselý graf s průběhem. Tato bitva trvá patnáct minut, takže se notebook zahřeje, maximální FPS mají horní strop 999, to je potřeba ručně nastavit v konfiguračním souboru engine_config.xml, ve kterém je třeba upravit řádek <maxFrameRate>75</maxFrameRate>, bohužel po každé aktulizaci hry se tato hodnota přepíše na defaultních 75 FPS, což je celkem otravné. Hra, kterou testuji je ve verzi 0.9.3.0 a testuji s presetem Maximum, FXAA je vypnuté, nechámvám ale zapnuté 2x MSAA. Jak bitva vypadá se můžete podívat na videu na YouTube, byť varuji, že přehrávač odehraných her občas dělá podivné věci s kamerou a divně cuká s letadly při jejich akceleraci, s tím však nemohu nic udělat.

graph-54

 

The Witcher 3

Zaklínač Geralt pořád žije, přestože se jedná o hru z roku 2015, je pořád relevantní, mnoho lidí navíc W3 ani nezaplo a tak je může zajímat jak hra běhá na novějším hardwaru. Testoval jsem na vysoké detaily, přičemž jsem vypnul NVIDIA Hairworks. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Płotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

graph-55

 

DOOM Eternal

DOOM Eternal je tento rok očekávanou novinkou a řekl bych, že hra překonat DOOM 2016 nezvládla, nicméně i tak jsem hru přidal do testování. Ve Vulkanu je na monitoring FPS a dalších detailů velmi užitečný nástroj OCAT, ten však na MSI Alpha 15 nefungoval při využití Radeonu RX 5500M a netuším proč, s Vegou 10 Mobile fungoval normálně, ale na tom asi nikdo hrát nebude. I tak je hezké, že Vega 10 v CPU rozhýbe hru na nejnižší detaily a to na hratelných 50 FPS i ve FullHD rozlišení, což není vůbec špatné na iGPU.

Na ASUS TUF Gaming A15 OCAT funguje, alespoň občas, asi dvakrát se mi stalo, že se hra odmítala spustit, nehledě na to, zda jsem OCAT pouštěl před, nebo po spuštění hry.

Dalším problémem je absence benchmarku nebo nějakého systému replayů, rozhodl jsem se tedy zapnout cheaty a poskakovat s různými zbraněmi na mapě Super Gore Nest, kde je celkem dost nepřátel a díky cheatům je možné generovat výbušný SPAM, který počítač značně zatíží. Z OCAT pak vezmu průměrné FPS během hraní, bohužel se mi ne vždy podaří udělat úplně stejnou otočku, doporučuji tedy tyto výsledky brát spíše orientačně. Poskakuji v první lehce menší aréně, v koridorech a menších prostorách je výkon typicky výrazně lepší.

Testuji ve dvou nastaveních, na nízké detaily ve FullHD, kde se snažím vymáčknout co nejvyšší framerate, přičemž hra vypadá velmi dobře i při nízkých detailech, ty navíc v prudké akci člověk nemá moc tendence zkoumat. Také testuji s presetem High, který využije více jak 4GB VRAM, dynamickou změnu rozlišení mám vypnutou, stejně tak VSync.

graph-56
graph-57
graph-58

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: ASUS ROG Flow X13 Ultra Slim 2-in-1 Gaming Laptop

Sobota, 18 Září 2021 - 13:18 | Karáš Svorka | Co je na tom překvapivé? Výrobci linkují odkazy...
Středa, 18 Srpen 2021 - 16:48 | Deff | Překvapilo mě, že si ASUS dal link na tuhle...
Čtvrtek, 17 Červen 2021 - 10:38 | Karáš Svorka | lesklý displej > také nemám rád, ale dá se to...
Středa, 16 Červen 2021 - 22:31 | ldx | Taková grafika do tak malého zařízení nepatří....
Středa, 16 Červen 2021 - 16:46 | franzzz | > neakceptovatelne 13,4" Ja sem mel...
Středa, 16 Červen 2021 - 15:38 | Waffer47 | Mne se to nelibi jiz z uvodu neakceptovatelne 13,...
Středa, 16 Červen 2021 - 14:57 | ldx | Už ten úvod mně celkem zklamal: - lesklý displej...
Středa, 16 Červen 2021 - 10:50 | Karáš Svorka | Ano, 3050 Ti by měla být veselejší, než 1650 Ti,...
Středa, 16 Červen 2021 - 10:05 | Lelouch235 | Ta varianta 1200p/120Hz/R9-5900HS/16G/512G SSD/...
Středa, 16 Červen 2021 - 09:45 | Karáš Svorka | Tři za cenu jedné!

Zobrazit diskusi