RECENZE: ASUS ROG STRIX RX 5700 O8G GAMING
Kapitoly článků
V této kapitole se podíváme na PCI-Express 4.0 a také na některé neherní aplikace. PCIe 4.0 nabízí víceméně dvojnásobnou propustnost oproti PCIe třetí generace, což může být zajímavé nejen pro grafické karty. Radeon RX 5700 aktuálně nedovede tuto výhodu využít, je však možné, že výkonnější karty časem nabídnou lepší výkon právě s PCIe čtvrté generace. Nicméně pokud si rádi hrajete, programujete a máte jisté speciální účely, kdy například potřebujete v jeden moment číst a zapisovat přímo do paměti GPU, karty s PCIe Gen4 nabídnou zajímavé zrychlení oproti třetí generaci.
Testy propustnosti jsou primárně spíše pro zajímavost, v 3D Marku mě poněkud překvapila Vega 56, která zde z nějakého důvodu nabízí poměrně nízký výkon, nicméně Vega 64 se takto nechová. V jiných testech je však propustnost normální, předpokládám tedy, že se jedná o nějaký trolling na straně 3D Marku.
Blender 2.80
Dále mě zajímal výkon v novém Blenderu 2.80, který přidává podporu GeForce RTX a plošně zvyšuje výkon i u mnohých starších karet. Do testu jsem pro referenci přihodil i Ryzen 9 3900X, jelikož se cenově pohybuje okolo GeForce RTX 2070 SUPER. RX 5700 si vede v Blenderu poměrně dobře, typicky je ob jednu příčku pod RX 5700 XT.
SPECviewperf 13.0
SPECviewperf 13 je užitečný nástroj, pokud chcete zjistit jak si nějaký hardware povede v profesionálních aplikací. Většina těchto aplikací využívá OpenCL a občas jsou optimalizované pro profi varianty grafických karet. Samozřejmě tento benchmark nenasimuluje veškeré možné situace, ale pro zběžný přehled celkem stačí.
Radeon RX 5700 opět dopadl dle očekávání.