RECENZE: GIGABYTE GeForce RTX 4080 16GB GAMING OC, aneb tichý gigant
Kapitoly článků
Blender je náš starý dobrý známý renderovací, modelovací a editovací software. Trochu jsem vyměnil některé testované scény za náročnější. Bohužel jsem to krapet přehnal hned u první scény Sinosauropteryx Prima, tato scéna si sebere přes 24GB VRAM a zdá se, že si k tomu vezme skoro všechnu systémovou RAM.
Na kartách s 8GB VRAM mi render nedoběhl kvůli nedostatku VRAM, nicméně na stejný problém jsem překvapivě narazil u RTX 4080, došlo systémových 32GB RAM i 16GB VRAM přímo na kartě. Nejsem si úplně jistý proč, ale je možné, že by to vyřešil upgrade systémové RAM na 64GB.
Sinosauropteryx Prima
Barbershop Interior
Tato scéna je paradoxně tou nejnáročnější v testu, pokud totiž renderujeme s použitím procesoru, Blender si řekne o nějakých 16-17GB RAM, notebooky s 16GB RAM tak mohou dosahovat nižšího výkonu. Postupem času využití paměti klesá.
BMW27
BMW27 je taková klasika, tato scéna je velmi nenáročná a očekávám, že tenhle rok se možná objeví hardware, co oranžové "Báwo" spočítá za dvě sekundy.
Pavillion Barcelona
Vilka kdesi ve Španělsku je opět o něco náročnější, ale mnoho paměti nespotřebuje a spočítá se relativně rychle.
Victor
Victor scénu jsem začal používat relativně nedávno, jelikož autor doporučuje mít alespoň 12GB RAM a jedná se tak opět o lehce náročnější scénu. Výkonnější grafické karty zde nemají moc problém, procesory se ale zapotí poměrně znatelně.
Scanlands
Scanlands je zajímavá scenérie, vcelku náročné, ale ne tolik, jako některé na začátku kapitoly.