Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: GIGABYTE Radeon RX 6600 EAGLE 8GB

Radeon RX 6600 je na trhu už nějaký ten pátek, dnes se podíváme na tuto náhradu RX 5600 XT více zblízka.

BeamNG drive, tato hra může být vnímána i jako simulátor a má kolem sebe rostoucí komunitu moderů a hráčů. Hra je skvělá v tom, že poskytuje celkem realistické chování vozidel a má fyziku v reálném čase, různé komponenty automobilů tak mohou reagovat na poškození, opotřebení a tak podobně.

BeamNG drive hraju relativně rád, ale hra samotná má mnoho možností, někdo preferuje si jen tak závodit, někdo shazuje vozy ze skály, někdo si jezdí mezi AI řízenými auty a někdo si zase vyrábí dynamické honičky. A pak je tu i multiplayer, možností je prostě mnoho. BeamNG drive nabízí jednoduše mnoho a mnoho báječných, šílených hovadin.

BeamNG drive navíc skvěle škáluje a za jistých okolností spotřebuje hodně CPU, RAM i výkonu GPU, vše je o nastavení. Každé vozidlo, které ovládá AI totiž vyrobí v systému nový proces, pro opravdu plynulé hraní je tak vhodný alespoň šestijádrový procesor AMD Ryzen 5 5600X, nebo ještě lepší. Osobně doporučuji alespoň 16GB RAM a nějakou slušnou grafickou kartu.

Jelikož jsem chtěl udělat replikovatelný benchmark, musel jsem vymyslet nějaké trasy. BeamNG drive má funkci, která se jmenuje AI Script Manager, zde je možné nahrát nějakým vozem trasu a tak pak jde přehrát. Vtip je v tom, že tato trasa nikdy není "přehrána" 1:1, ale hra prostě předhodí počítačem řízenému autu trasu, kterou má odjet a AI tuto trasu odjede podle svých schopností a ne tak, jak jsem ji zajel já. To má tu výhodu, že každé takové auto vytěžuje extra procesor a jejich rostoucí počet může počítač pozlobit. Nevýhodou pak je to, že při nekonzistentní snímkové frekvenci nemusí jet auta zcela přesně a stávají se pak různé bouračky, posuny a tak podobně. Hlavně u testů s více vozy není zaručeno, že test dopadne vždy stejně, musel jsem tak strávit mnoho hodin laděním nahrávek, aby vozidla jezdila konzistentně.

Test měřím za pomoci CapFrameX a na screenshotech můžete vidět velmi důležité údaje, jakými jsou frame times, v grafech pak můžete vidět průměrné FPS, 1% minima a 0,1% minima.

První test je nejméně náročný, odehrává se na relativně malé mapě Automation a máme zde pouze jedno vozidlo, ETK 800 v konfiguraci Driving Experience, tento vůz má třílitrový benzínový šestiválec s turbem a ECU přepínám do režimu ttSport, jinak nedělám žádné změny. Kamera je nastavena z interiéru a mám rozsvícená pouze denní světla. Auto odjede něco přes tři kola a pak se vybourá a tím test končí. Jeden běh zabere přibližně osm minut času, takže grafická karta má dostatek času na to, aby se zahřála. Jak tento test vypadá můžete vidět na videu výše, video jsem nahrál na jiné testovací sestavě a na vysoké detaily.

Testuji ve třech rozlišeních, jelikož mi přijde, že trochu výkonnější grafiky BeamNG utáhnout i na vyšší rozlišení, trpět budou hlavně karty s málo VRAM, v pozdějších scénářích si hra řekne klidně o 7GB+ VRAM a více jak 16GB RAM bez problémů. BeamNG jsem začal testovat relativně nedávno a některé karty, jako třeba GTX 1660 Ti a GTX 1050 Ti zde chybí, protože jsem je vrátil dříve, než jsem začal BeamNG drive testovat do recenze.

Normal detaily příliš nový hardware nezatíží, ale slabší grafické karty se zapotí i s tímto nastavením. Antialiasing jsem zde přepnul z SMAA na FXAA.

 

V 1200p můžeme vidět, že GIGABYTE Radeon RX 6600 EAGLE 8GB nestačí na RTX 3050, BeamNG je zdá se jednou z těch her, která chutná více NVIDIA grafikám.

graph-10

 

V rozlišení 2560x1440 se nám opakuje situace jako v 1200p a GIGABYTE Radeon RX 6600 EAGLE 8GB opět končí na třetím místě.

graph-11

 

Ze zvědavosti jsem zkusil i UHD rozlišení, zde je na hranici hratelnosti i GIGABYTE Radeon RX 6600 EAGLE 8GB, frametimes jsou rozumné, ale použil bych spíše nižší rozlišení.

graph-12

 

Dále jsem zkusil preset High, ten mimo SMAA antialiasing zapne i vychytávky jako Depth of Field, Bloom, Light Rays, Ambient Occlusion a také hlavně odrazy světla, ty jsou na vysoké detaily v omezeném rozlišení a na omezenou vzdálenost. S těmito odrazy fungují i zpětná zrcátka, pokud je však chceme reálnější, je třeba přidat na rozlišení a jejich četnost aktualizace. Ultra preset u takto slabších karet netestuji.

 

V rozlišení 1920x1200 si GIGABYTE Radeon RX 6600 EAGLE 8GB vede podobně jako s nižšími detaily, tedy v závěsu za RTX 3050 a GTX 1660 Ti.

 

graph-13

 

Stejná situace je i v 2560x1440 rozlišení.

graph-14

 

UHD rozlišení je už příliš náročné pro všechny testované grafické karty.

graph-15

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: GIGABYTE Radeon RX 6600 EAGLE 8GB

Úterý, 2 Srpen 2022 - 09:11 | Karáš Svorka | To je nový typ sběrnice.
Úterý, 2 Srpen 2022 - 01:04 | Karáš Svorka | Otázka je, zda nebude mezitím nahrazena jinou...
Sobota, 30 Červenec 2022 - 11:45 | Abendhans | Predsa PCIE3, do pice, nie?:)
Sobota, 30 Červenec 2022 - 08:11 | FrankHorigan | Hry nehraješ a šel jsi do 8GB RDNA2 grafiky za...
Pátek, 29 Červenec 2022 - 20:54 | CBob | Druhá přezdívka "bager"a?
Pátek, 29 Červenec 2022 - 18:07 | teso | Tiež som kúpil RX6600 kvôli efektivite (pre mňa...
Pátek, 29 Červenec 2022 - 15:52 | Karáš Svorka | Stačí to datovou schránkou a ty expresivní výrazy...
Pátek, 29 Červenec 2022 - 13:17 | hajčus | Tak proti RX 560 je u RX 6600 ten posun výkonu...
Pátek, 29 Červenec 2022 - 13:14 | hajčus | Já to asi tuším, ale pro jistotu bych se zeptal...
Pátek, 29 Červenec 2022 - 12:59 | bager | Zase test totalne k nicomu. Ty vole potrebujes...

Zobrazit diskusi