Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: GIGABYTE Radeon RX 6600 EAGLE 8GB

Radeon RX 6600 je na trhu už nějaký ten pátek, dnes se podíváme na tuto náhradu RX 5600 XT více zblízka.

V této kapitole se podíváme na propustnost PCIe, jelikož se jedná o celkem žhavé téma a ve SPECviewperf 13, který testuje mnoho profesionálního CAD/CAM software.

 

Propustnost PCIe rozhraní

Většina moderních grafických karet disponuje PCIe 4.0 rozhraním, některé karty ale mají celkový počet linek nižší, osm linek čtvrté generace víceméně odpovídá šestnáci linkám třetí generace a všeobecně je možné říct, že i osm linek třetí generace je dostatečných. Čtyři PCIe linky třetí generace už mohou ubrat více výkonu, nicméně již od roku 2019 má většina nových základních desek k dispozici PCIe čtvrté generace a to i v low-endu. Nepředpokládám tak, že někdo bude osazovat velmi nové karty do velmi starého železa a pokud ano, úzké hrdlo bude zcela jistě procesor a operační paměť. Pokud budete mít k dispozici alespoň osm linek třetí generace, mělo by být vše v pořádku.

GIGABYTE Radeon RX 6600 EAGLE 8GB má k dispozici osm PCIe linek čtvrté generace, propustnost je tak na úrovni karet s šestnácti Gen3 linkami, ale v testu 3D Marku se daří o trochu lépe, než kartám konkurence.

graph-1

V AIDA64 testu můžeme vidět propustnost bez nějaké extra 3D zátěže, jedná se o celkem rychlý test v čtení a zápisu do VRAM, kopírování se pak provádí v rámci paměti grafické karty, proto jsou zde vysoké hodnoty. Všechny karty v testu mají rozumnou propustnost na úrovni šestnácti linek třetí generace s výjimkou Radeonu RX 460, ten má totiž pouze osm linek třetí generace.

graph-2

Pro zajímavost jsem oddělil test propustnosti v rámci VRAM, kdy se provádí kopírovací operace jen ve VRAM samotné karty. Může to být relevantní pro nějaké specifické případy. Povšimněte si vysoké propustnosti u Radeonu R9 Fury Nano. Zároveň jsem byl překvapen vysokým výkonem Radeonu RX 6600, což je dáno nejspíše tím, že karta má k dispozici 32 MB Infinity Cache, jakmile se cache vyčerpá, očekávám výkon okolo RTX 3050, ale není to něco co bych mohl jednoduše a rychle otestovat.

graph-3

 

 

SPECviewperf 13.0 - 1920x1080

SPECviewperf 13 je užitečný nástroj, pokud chcete zjistit jak si nějaký hardware povede v profesionálních aplikací. Většina těchto aplikací využívá OpenGL a občas jsou optimalizované pro profi varianty grafických karet. Samozřejmě tento benchmark nenasimuluje veškeré možné situace, ale pro zběžný přehled celkem stačí. Nově měřím i v UHD rozlišení, jelikož to program podporuje, pro zajímavost jsem přidal i screenshoty z testovaných aplikací s nějakým krátkým popiskem, mnoho scén se velmi akčně hýbe, což na statickém obrázku není vidět.

Výkon ve SPECviewperf 13 je překvapivě dobrý, GIGABYTE Radeon RX 6600 EAGLE 8GB zde nabídne výkon značně vyšší, než profesonální Radeon Pro W5500 s profi ovladači. Předpokládám, že i zde nějakým způsobem úřaduje Infinity Cache, jinak si to moc nedovedu vysvětlit.

 

 

3dsmax-06 obsahuje několik testovacích scén vygenerovaných za pomoci programu 3ds Max 2016, přičemž se jedná o DirectX 11 renderer. Původní sada testů byla vyrobena pro 3ds Max 2015, testů je zde několik, na screenshotu je architektonický, dále je zde několik akčně hýbajících se viewesetů, které obsahují i děsivou obří rybu.

graph-9

 

Catia-05 viewset je vygenerovaný za pomoci programu CATIA V6 R2012, testy obsahují rendering letadel, aut a to včetně rastrového pohledu, bez stínů a tak podobně.

 
graph-10

 

Creo-02 viewset používá modely vygenerované v programech Creo 3 a Creo 4, opět zde máme různé veselé automobily ve vysoké kvalitně.

graph-11

 

Energy-02 viewset využívá open-source OpendTect sesmické vizualizační programy, jedná se o podobné techniky jako při MRI či CT, "plátky" seismických dat se převádí do 3D prostředí. Vše generované je značně tesselováno a používají se zde voxely. Tento viewset je velmi náročný a mnoho karet se zde pořádně zapotí.

graph-12

 

Maya-05 viewset je založený na programu Autodesk Maya 2017, přičemž je zde několik testů, které využívají drátěný model s 4x AA a další efekty.

graph-13

 

Medical-02 viewset reprezentuje ImageVis3D program využívající Tuvok renderer, podobně jako energy-02 se zde skládají nasnímané plátky z CT či MRI. Tento test je i celkem náročný na výkon procesoru.

graph-14

 

Showcase-02 využívá DirectX rendering a je založen na Autodesk Showcase 2013 aplikaci. Renderovaná Formule obsahuje prý osm milionů vertexů.

graph-15

 

snx-03 viewset je založen na programu Siemens PLM NX 8.0, velikost modelů je v rozpětí 7,15-8,45 milionů vertexů, přičemž se jedná primárně o rendering automobilů a některých jejich součástí, střídá se drátěný model s plně vystínovaným.

graph-16

 

sw-04 viewset reprezentuje program SolidWorks 2013 SP1, modely mají 2,1 až 21 milionů vertexů.

graph-17

 

SPECviewperf 13.0 - 3840x2160

 

Catia-05 viewset je vygenerovaný za pomoci programu CATIA V6 R2012, testy obsahují rendering letadel, aut a to včetně rastrového pohledu, bez stínů a tak podobně.

graph-20

 

Creo-02 viewset používá modely vygenerované v programech Creo 3 a Creo 4, opět zde máme různé veselé automobily ve vysoké kvalitně.

graph-21

 

Energy-02 viewset využívá open-source OpendTect sesmické vizualizační programy, jedná se o podobné techniky jako při MRI či CT, "plátky" seismických dat se převádí do 3D prostředí. Vše generované je značně tesselováno a používají se zde voxely. Tento viewset je velmi náročný a mnoho karet se zde pořádně zapotí.

graph-22

 

Maya-05 viewset je založený na programu Autodesk Maya 2017, přičemž je zde několik testů, které využívají drátěný model s 4x AA a další efekty.

graph-23

 

Medical-02 viewset reprezentuje ImageVis3D program využívající Tuvok renderer, podobně jako energy-02 se zde skládají nasnímané plátky z CT či MRI. Tento test je i celkem náročný na výkon procesoru.

graph-24

 

snx-03 viewset je založen na programu Siemens PLM NX 8.0, velikost modelů je v rozpětí 7,15-8,45 milionů vertexů, přičemž se jedná primárně o rendering automobilů a některých jejich součástí, střídá se drátěný model s plně vystínovaným.

graph-26

 

sw-04 viewset reprezentuje program SolidWorks 2013 SP1, modely mají 2,1 až 21 milionů vertexů.

graph-27

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: GIGABYTE Radeon RX 6600 EAGLE 8GB

Úterý, 2 Srpen 2022 - 09:11 | Karáš Svorka | To je nový typ sběrnice.
Úterý, 2 Srpen 2022 - 01:04 | Karáš Svorka | Otázka je, zda nebude mezitím nahrazena jinou...
Sobota, 30 Červenec 2022 - 11:45 | Abendhans | Predsa PCIE3, do pice, nie?:)
Sobota, 30 Červenec 2022 - 08:11 | FrankHorigan | Hry nehraješ a šel jsi do 8GB RDNA2 grafiky za...
Pátek, 29 Červenec 2022 - 20:54 | CBob | Druhá přezdívka "bager"a?
Pátek, 29 Červenec 2022 - 18:07 | teso | Tiež som kúpil RX6600 kvôli efektivite (pre mňa...
Pátek, 29 Červenec 2022 - 15:52 | Karáš Svorka | Stačí to datovou schránkou a ty expresivní výrazy...
Pátek, 29 Červenec 2022 - 13:17 | hajčus | Tak proti RX 560 je u RX 6600 ten posun výkonu...
Pátek, 29 Červenec 2022 - 13:14 | hajčus | Já to asi tuším, ale pro jistotu bych se zeptal...
Pátek, 29 Červenec 2022 - 12:59 | bager | Zase test totalne k nicomu. Ty vole potrebujes...

Zobrazit diskusi