Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: GIGABYTE Radeon RX 6600 EAGLE 8GB

Radeon RX 6600 je na trhu už nějaký ten pátek, dnes se podíváme na tuto náhradu RX 5600 XT více zblízka.

Některé čtenáře doufám potěším tím, že testuji v rozlišení 1920x1200 namísto obyčejného 1920x1080, výkon v 1080p bude většinou o trochu lepší, než  v 1200p.

GIGABYTE Radeon RX 6600 EAGLE 8GB podává velmi dobrý výkon v 1080p a 1200p rozlišení, které primárně testuji. Prohrává jen v situacích kdy dojde na použití ray tracingu, nebo jsou hry velmi dobře optimalizované pro NVIDIA grafické karty.

 

CSGO je stálicí v herních testech, na moderním hardware běží bez potíží na dostatečné množství obrázků za vteřinu. Source engine má standardně zapnutý limit 300 FPS, který testovací mapa FPS Benchmark vypíná.

Counter Strige Global Offensive

graph-26

 

GTA V je podobně jako CSGO stálicí, která není zrovna skvěle optimalizovaná a pozlobí i moderní hardware. Testuji víceméně na ultra detaily, nicméně anti aliasing mám zapnutý pouze FXAA, jelikož MSAA má příliš velký dopad na výkon.

graph-27

 

Deus Ex Mankind Divided je takové mé Crysis, i na velmi výkonném hardware běží špatně, zda se jedná o nekvalitní optimalizaci, to nechám koňovi, ten má větší hlavu a víc ví. Hra je velmi náročná po zapnutí MSAA, takže testuji s vypnutým MSAA.

graph-28

 

Shadow of the Tomb Raider je poměrně oblíbený DX12 benchmark, osobně jsem nahrál přes 50 hodin benchmarkování, hru samotnou vlastně nikoliv. Testuji s presetem Medium bez antialiasingu a také preset Highest s SMAA, aby měly slabší grafiky alespoň trochu šanci.

graph-29
graph-19

 

 

Witcher 3 Wild Hunt

Zaklínač Geralt pořád žije, přestože se jedná o hru z roku 2015, je pořád relevantní, mnoho lidí navíc W3 ani nezaplo a tak je může zajímat jak hra běhá na novějším hardwaru. Testoval jsem na maximální detaily, přičemž jsem vypnul NVIDIA Hairworks. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Płotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky. Nově v této hře používám program CapFrameX, jedná se o velmi mocný nástroj na monitoring a měření frametimes i FPS. Nově tak v grafech uvádím pouze průměrné FPS, 1% Lows a 0,1% Lows a zároveň i screenshot ze samotného CapFrameX, kde je hezky vidět průběh frametimes pro testovanou kartu.

graph-30

 

Metro Exodus má v sobě zabudovaný benchmark, uvádím tedy průměrné FPS, které benchmark na konci vyplivne. Využívám presety Normal a Ultra bez ray tracingu, Ultra preset je možná trochu moc maso, jelikož zatopí slabším kartám poměrně značně.

GIGABYTE Radeon RX 6600 EAGLE 8GB si zde vede překvapivě dobře.

graph-31
graph-32

 

 

Nesmí chybět DOOM Eternal, ten běží naprosto skvěle téměř na čemkoliv, velmi dobře využívá procesorová jádra/vlákna a využívá API Vulkan snad v maximální možné kapacitě. Testuji v podobným stylem jako u notebooků, proběhnu tedy první část Supergore Nest podobně jako na videu, ale většinou z lenosti používám BFG-9000 pro rychlejší čištění, přičemž rozhazuji granáty kolem pro další extra efekty. Výsledky tak berte s jistou dávkou soli, některé jiné úrovně mohou být náročnější, nebo také ne.

Bohužel DOOM Eternal potřebuje krapet více VRAM a na High preset v rozlišení 1920x1200 vyžaduje skoro celé 4GB, grafické karty s menšním množstvím paměti tak mají v tom testu smůlu a 4GB karty mají smůlu na vyšší detaily a rozlišení.

DOOM Eternal běží na GIGABYTE Radeon RX 6600 EAGLE 8GB velmi dobře, což jsem očekával, horší je to v momentě, kdy použijeme ray tracing, zde má GeForce RTX 3050 navrch.

graph-38
graph-39
graph-49

 

Jako náhrada nějakých Wargaming her poslouží novější World of Tanks enCore benchmark s RT, jedná se o aktualizovanou verzi starého benchmarku, která přidává podporu ray tracingu, zajímavé je, že se jedná víceméně jen o RT stínů a hra nadále běží v DirectX 11 bez nutnosti podpory speciálních RT jader. Protože mě nebaví výsledky ve formě skóre, měřím výkon opět za pomoci CapFrameX programu.

graph-40
graph-41

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: GIGABYTE Radeon RX 6600 EAGLE 8GB

Úterý, 2 Srpen 2022 - 09:11 | Karáš Svorka | To je nový typ sběrnice.
Úterý, 2 Srpen 2022 - 01:04 | Karáš Svorka | Otázka je, zda nebude mezitím nahrazena jinou...
Sobota, 30 Červenec 2022 - 11:45 | Abendhans | Predsa PCIE3, do pice, nie?:)
Sobota, 30 Červenec 2022 - 08:11 | FrankHorigan | Hry nehraješ a šel jsi do 8GB RDNA2 grafiky za...
Pátek, 29 Červenec 2022 - 20:54 | CBob | Druhá přezdívka "bager"a?
Pátek, 29 Červenec 2022 - 18:07 | teso | Tiež som kúpil RX6600 kvôli efektivite (pre mňa...
Pátek, 29 Červenec 2022 - 15:52 | Karáš Svorka | Stačí to datovou schránkou a ty expresivní výrazy...
Pátek, 29 Červenec 2022 - 13:17 | hajčus | Tak proti RX 560 je u RX 6600 ten posun výkonu...
Pátek, 29 Červenec 2022 - 13:14 | hajčus | Já to asi tuším, ale pro jistotu bych se zeptal...
Pátek, 29 Červenec 2022 - 12:59 | bager | Zase test totalne k nicomu. Ty vole potrebujes...

Zobrazit diskusi