RECENZE: Lenovo ThinkPad P14s Gen2 (Intel) - takhle opravdu ne
Kapitoly článků
Občas si můžete chtít něco na svém business class notebooku zahrát a tak testuji i nějakou tu hru.
Rovnou musím říci, že výkon při hraní her(pokud hrajete déle než dvě minuty) je velmi, velmi nekonzistentní. Problémy s napájecími limity se v mnohých hrách projevují poměrně masivně. Například CSGO benchmark někdy dopadl s výsledkem 60 FPS, podruhé třeba 150 FPS, potřetí 100 FPS a tak jsem nechal průměr z deseti testů. Díky masivním propadům ve výkonu není hra příliš dobře hratelná. Mnoho dalších her se chová stejně, výkon je jak na horské dráze a uvádím tak vždy průměr z deseti testů, berte tyto výsledky s jistou dávkou soli.
The Witcher 3
Zaklínač Geralt pořád žije, přestože se jedná o hru z roku 2015, je pořád relevantní, mnoho lidí navíc W3 ani nezaplo a tak je může zajímat jak hra běhá na novějším hardwaru. Testoval jsem na nejnižší možné detaily, přičemž jsem vypnul NVIDIA Hairworks. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Płotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.
DOOM Eternal
DOOM Eternal je tento rok očekávanou novinkou a řekl bych, že hra překonat DOOM 2016 nezvládla, nicméně i tak jsem hru přidal do testování. Ve Vulkanu je na monitoring FPS a dalších detailů velmi užitečný nástroj OCAT, takže není problém zaznamenat potřebná data. Testování není vždy stejné, jelikož to aktuálně provádím ručně, takže jsou zde jisté odchylky, nicméně pro představu to stačí.