RECENZE: MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPRIM X 12G
Kapitoly článků
Při použití vyššího rozlišení nám výkon lehce klesá, karta se musí více snažit, ale u některých moderních GPU není 1440p rozlišení nějak zvlášť náročnější, nůžky se více rozevírají ve 4K.
CSGO je stálicí v herních testech, na moderním hardware běží bez potíží na dostatečné množství obrázků za vteřinu. Source engine má standardně zapnutý limit 300 FPS, který testovací mapa FPS Benchmark vypíná.
GTA V je podobně jako CSGO stálicí, bohužel engine ve hře má FPS limit nastaven na podivné hodnotě 187. Nicméně v rozlišení 2560x1440 je hra poněkud náročnější, MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPRIM X 12G je zde trochu pomalejší, než Radeon RX 7900 XT.
Shadow of the Tomb Raider je poměrně oblíbený DX12 benchmark, osobně jsem nahrál přes 60 hodin benchmarkování, hru samotnou vlastně nikoliv. Testuji s presety Highest a zkouším samozřejmě i jaký je výkon se zapnutým raytracingem, kde navíc změním vyhlazování SMAA na SMAA 4x.
Metro Exodus Enhanced Edition má v sobě zabudovaný benchmark, uvádím tedy průměrné FPS, které benchmark na konci vyplivne. Využívám preset Ultra a preset Extreme, který zapne raytracing, což celkem slušně pozlobí i velmi rychlé grafické karty.
Nesmí chybět DOOM Eternal, ten běží naprosto skvěle téměř na čemkoliv, velmi dobře využívá procesorová jádra/vlákna a využívá API Vulkan snad v maximální možné kapacitě. Testuji v podobným stylem jako u notebooků, proběhnu tedy první část Supergore Nest podobně jako na videu, ale většinou z lenosti používám BFG-9000 pro rychlejší čištění, přičemž rozhazuji granáty kolem pro další extra efekty. Výsledky tak berte s jistou dávkou soli, některé jiné úrovně mohou být náročnější, nebo také ne.
V rozlišení 2560x1440 si MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPRIM X 12G vede celkem slušně, po zapnutí raytracingu opět překoná Radeon RX 7900 XT.
Jako náhrada nějakých Wargaming her poslouží novější World of Tanks enCore benchmark s RT, jedná se o aktualizovanou verzi starého benchmarku, která přidává podporu ray tracingu, zajímavé je, že se jedná víceméně jen o RT stínů a hra nadále běží v DirectX 11 bez nutnosti podpory speciálních RT jader. Výsledky udávám ve formně skóre, pokud chcete znát konkrétní FPS, stačí skóre vydělit číslem 166, 10 000 bodů odpovídá přibližně 60 FPS.