RECENZE: MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPRIM X 12G
Kapitoly článků
CSGO je stálicí v herních testech, na moderním hardware běží bez potíží na dostatečné množství obrázků za vteřinu. Source engine má standardně zapnutý limit 300 FPS, který testovací mapa FPS Benchmark vypíná. V UHD rozlišení si hra vezme pouhých 3,1GB VRAM.
GTA V je podobně jako CSGO stálicí, bohužel engine ve hře má FPS limit nastaven na podivné hodnotě 187. Nicméně ve 4K rozlišení je hra poněkud náročnější, RTX 4080 zde v zabudovaném benchmarku nedosáhne na 60 průměrných FPS.
Shadow of the Tomb Raider je poměrně oblíbený DX12 benchmark, osobně jsem nahrál přes 60 hodin benchmarkování, hru samotnou vlastně nikoliv. Testuji s presety Highest a zkouším samozřejmě i jaký je výkon se zapnutým raytracingem, kde navíc změním vyhlazování SMAA na SMAA 4x.
Metro Exodus Enhanced Edition má v sobě zabudovaný benchmark, uvádím tedy průměrné FPS, které benchmark na konci vyplivne. Využívám preset Ultra a preset Extreme, který zapne raytracing, což celkem slušně pozlobí i velmi rychlé grafické karty.
Nesmí chybět DOOM Eternal, ten běží naprosto skvěle téměř na čemkoliv, velmi dobře využívá procesorová jádra/vlákna a využívá API Vulkan snad v maximální možné kapacitě. Testuji v podobným stylem jako u notebooků, proběhnu tedy první část Supergore Nest podobně jako na videu, ale většinou z lenosti používám BFG-9000 pro rychlejší čištění, přičemž rozhazuji granáty kolem pro další extra efekty. Výsledky tak berte s jistou dávkou soli, některé jiné úrovně mohou být náročnější, nebo také ne.
Ve 4K rozlišení si MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPRIM X 12G vede opět překvapivě dobře a po zapnutí raytracingu překonává Radeon RX 7900 XT.
Jako náhrada nějakých Wargaming her poslouží novější World of Tanks enCore benchmark s RT, jedná se o aktualizovanou verzi starého benchmarku, která přidává podporu ray tracingu, zajímavé je, že se jedná víceméně jen o RT stínů a hra nadále běží v DirectX 11 bez nutnosti podpory speciálních RT jader. Výsledky udávám ve formně skóre, pokud chcete znát konkrétní FPS, stačí skóre vydělit číslem 166, 10 000 bodů odpovídá přibližně 60 FPS.