RECENZE: Sapphire PULSE Radeon RX 7700 XT GAMING 12GB
Kapitoly článků
GTA V je tak trochu stálicí, bohužel engine ve hře má FPS limit nastaven na podivné hodnotě 187. Testuji s nejvyššími detaily, nicméně MSAA nechávám na hodnotě 4x, přičemž AA u odrazů je vypnuté, jelikož to spolyká mnoho výkonu.
Shadow of the Tomb Raider je poměrně oblíbený DX12 benchmark, osobně jsem nahrál přes 60 hodin benchmarkování, hru samotnou vlastně nikoliv. Testuji s presety Highest a zkouším samozřejmě i jaký je výkon se zapnutým raytracingem, kde navíc změním vyhlazování SMAA na SMAA 4x.
AMD Radeon RX 7700 XT se v Tomb Raideru drží zatím na prvním místě.
Nesmí chybět DOOM Eternal, ten běží naprosto skvěle téměř na čemkoliv, velmi dobře využívá procesorová jádra/vlákna a využívá API Vulkan snad v maximální možné kapacitě. Testuji v podobným stylem jako u notebooků, proběhnu tedy první část Supergore Nest podobně jako na videu, ale většinou z lenosti používám BFG-9000 pro rychlejší čištění, přičemž rozhazuji granáty kolem pro další extra efekty. Výsledky tak berte s jistou dávkou soli, některé jiné úrovně mohou být náročnější, nebo také ne.
DOOM Eternal je skvěle optimalizovaná hra využívající API Vulkan, Radeon RX 7700 XT si zde vede výborně.
Po zapnutí raytracingu se výkon masivně propadá, nicméně Radeon RX 7700 XT si vede velmi dobře a je znatelně rychlejší, než RX 6700 XT.
Jako náhrada nějakých Wargaming her poslouží novější World of Tanks enCore benchmark s RT, jedná se o aktualizovanou verzi starého benchmarku, která přidává podporu ray tracingu, zajímavé je, že se jedná víceméně jen o RT stínů a hra nadále běží v DirectX 11 bez nutnosti podpory speciálních RT jader. Výsledky udávám ve formně skóre, pokud chcete znát konkrétní FPS, stačí skóre vydělit číslem 166, 10 000 bodů odpovídá přibližně 60 FPS.
Výkon bez raytracingu v 1080p je dle očekávání velmi dobrý, RX 7700 XT je aktuálně nejrychlejší.
Po zapnutí raytracingu se pozice karet příliš nemění, výjimkou je RX 7700 XT, posouvá se zde značně výše oproti ostatním kartám.