Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: Sapphire PULSE Radeon RX 7700 XT GAMING 12GB

Radeon RX 7700 XT jakožto nástupce RX 6700 XT je venku, jak si vede?

Zaklínač 3 je relativně stará a hra možná se divíte, proč má nově samostatnou kapitolu. Vývojářské studio CD Projekt Red dostalo výborný napád připravit Next Gen 4.0 patch pro tuto hru a nejspíše tuto úlohu zadali dvěma studentům, kteří nemají co dělat o víkendech. Jinak si nedovedu takto zpackané vydání vysvětlit.

Jednou hlavních novinek tohoto patche je podpora DirectX 12, nějaké zlepšení detailů, raytracingu a mnoho dalšího. Pokud máte Steam verzi, bude Vás nyní vždy vítat Red Launcher namísto přímého spuštění hry.

To samo o sobě není problematické, ale po vydání patche měla hra tunu problémů, hlavně v DirectX 12 režimu a ještě více po zapnutí raytracingu.

Pozivní změnou je fakt, že CD Projekt Red skrze patche většinu problémů opravil, ale i tak se občas nějaký veselý bug vyskytne. Naštěstí to není tak hrozné, jako to bylo někdy před půl rokem.

Testovací scenérie, kterou využívám je stejná jako dříve, jen vše zaznamenávám přes CapFrameX. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Plotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

 

DirectX 11

Začneme tedy s API, které CD Projekt Red doporučuje pro starší počítače, osobně Zaklínače 3 preferuji v tomto režimu, jelikož je hra stabilní a funkční. Využívám preset Ultra s FXAA a bez Hairworks. V DX11 není možné zapnout raytracing.

Při použití Ultra presetu v DX11 režimu podává nejlepší výkon nový Radeon RX 7700 XT, není však zásadně rychlejší, než RX 6700 XT.

graph-6

V 1440p rozlišení se situace opakuje, výkon je samozřejmě o něco nižší.

graph-7

 

DirectX 12

V DirectX 12 režimu jsou podporované technologie jako FSR, DLSS a raytracing. Testuji tak s presetem Ultra, FSR2 v režimu Balanced a raytracing nechávám v režimu Performance.

Radeon RX 7700 XT je zde dle očekávání nejrychlejší.

graph-9

Při použití 1440p rozlišení se situace opakuje.

graph-10

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: Sapphire PULSE Radeon RX 7700 XT GAMING 12GB

Čtvrtek, 5 Říjen 2023 - 06:37 | Anonym | Ehem, není náhodou 7800xt levnější a poměrně...
Středa, 4 Říjen 2023 - 22:59 | jupiii | Ano, mohol zmiznut, ale aj tak pri prebudeni...
Úterý, 3 Říjen 2023 - 22:35 | peliculiar | Slovíčkařím ... To co jsi napsal, je pravda....
Úterý, 3 Říjen 2023 - 21:06 | ventYl | Popis tej ficury mi naznacuje, ze nie. Anyway,...
Úterý, 3 Říjen 2023 - 21:04 | ventYl | Trik je prave v tom, ze odkedy som grafaren...
Pondělí, 2 Říjen 2023 - 20:01 | Bajaja | Zobudzanie monitorov by mohlo vyriesit vypnutie...
Pondělí, 2 Říjen 2023 - 14:48 | Mike123 | Nevím jak si na to přišel, snad v každém testu...
Pondělí, 2 Říjen 2023 - 11:23 | CyberAngel | Plotku? Snad Klepnu, ne? :)
Pondělí, 2 Říjen 2023 - 09:35 | Fousek | Tak GTA V myslim ze ve 4k daj tyhle karty na...
Neděle, 1 Říjen 2023 - 03:07 | RedMaX | Souhlasim, že slovo vynaložené se tam hodí víc,...

Zobrazit diskusi