Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: TUXEDO Stellaris 15 Gen4 - peklostroj s vodním chlazením

Štvou vás hlučné herní notebooky, které mají tendence pomalu odletět ze stolu? A což takhle externí vodní chlazení na ztišení a perfektní podpora Linuxu? To vše nabízí nový TUXEDO Stellaris 15 Gen4.

Nyní je čas na herní testy, začneme tedy v oblíbeném FullHD rozlišení. Nově jsem přidal DOOM Eternal a také novější bitvu v novější verzi World of Warships. V herních testech jsem provedl menší změnu, vypustil jsem hru Strange Brigade a namísto ní testuji Metro Exodus a to ve dvou nastaveních, aby se ukázal případný dopad Raytracingu a DLSS.

TUXEDO Stellaris 15 Gen4 si v herní zátěži vede všeobecně velmi dobře a dokáže občas i porazit notebooky s GeForce RTX 3080.

 

graph-46

graph-47
graph-48
graph-49

Metro Exodus

Metro Exodus nahrazuje Strange Brigade, jelikož se jedná o lehce náročnější titul a navíc podporuje raytracing a DLSS efekty.

graph-50
graph-51
graph-52
graph-53

 

 

World of Warships 0.9.3.0

World of Warhips testuji za pomoci replaye hry, který jsem před nějakou dobou odehrál s japonskou letadlovou lodí Kaga. Monitoruji FPS od desáté vteřiny před startem bitvy a vyrobil jsem i veselý graf s průběhem. Tato bitva trvá patnáct minut, takže se notebook zahřeje, maximální FPS mají horní strop 999, to je potřeba ručně nastavit v konfiguračním souboru engine_config.xml, ve kterém je třeba upravit řádek <maxFrameRate>75</maxFrameRate>, bohužel po každé aktulizaci hry se tato hodnota přepíše na defaultních 75 FPS, což je celkem otravné. Hra, kterou testuji je ve verzi 0.9.3.0 a testuji s presetem Maximum, FXAA je vypnuté, nechámvám ale zapnuté 2x MSAA. Jak bitva vypadá se můžete podívat na videu na YouTube, byť varuji, že přehrávač odehraných her občas dělá podivné věci s kamerou a divně cuká s letadly při jejich akceleraci, s tím však nemohu nic udělat.

graph-54

 

The Witcher 3

Zaklínač Geralt pořád žije, přestože se jedná o hru z roku 2015, je pořád relevantní, mnoho lidí navíc W3 ani nezaplo a tak je může zajímat jak hra běhá na novějším hardwaru. Testoval jsem na vysoké detaily, přičemž jsem vypnul NVIDIA Hairworks. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Płotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

graph-55

 

DOOM Eternal

DOOM Eternal je tento rok očekávanou novinkou a řekl bych, že hra překonat DOOM 2016 nezvládla, nicméně i tak jsem hru přidal do testování. Ve Vulkanu je na monitoring FPS a dalších detailů velmi užitečný nástroj OCAT a proto ho používám.

Problémem je absence benchmarku nebo nějakého systému replayů, rozhodl jsem se tedy zapnout cheaty a poskakovat s různými zbraněmi na mapě Super Gore Nest, kde je celkem dost nepřátel a díky cheatům je možné generovat výbušný SPAM, který počítač značně zatíží. Z OCAT pak vezmu průměrné FPS během hraní, bohužel se mi ne vždy podaří udělat úplně stejnou otočku, doporučuji tedy tyto výsledky brát spíše orientačně. Poskakuji v první lehce menší aréně, v koridorech a menších prostorách je výkon typicky výrazně lepší.

Testuji celkem v pěti nastaveních, na nízké detaily ve FullHD, kde se snažím vymáčknout co nejvyšší framerate, přičemž hra vypadá velmi dobře i při nízkých detailech, ty navíc v prudké akci člověk nemá moc tendence zkoumat. Také testuji s presetem High, který využije více jak 4GB VRAM, dynamickou změnu rozlišení mám vypnutou, stejně tak VSync. Dále testuji ještě náročný preset Ultra Nightmare a dnes přidávám ještě dva presety využívající Raytracing, což je novinkou pro tuto hru. S Raytracingem tedy testuji v presetu Ultra a Ultra Nightmare.

DOOM Eternal běží dle očekávání naprosto skvěle.

graph-56
graph-57
graph-58
graph-59
graph-60

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: TUXEDO Stellaris 15 Gen4 - peklostroj s vodním chlazením

Pátek, 6 Leden 2023 - 17:13 | Karáš Svorka | Tohle lze přenášet a používat i bez vodníka, jen...
Pátek, 6 Leden 2023 - 10:20 | DRK | Přijde mi to jako docel velký úlet. Než tohle tak...
Čtvrtek, 5 Leden 2023 - 19:48 | Karáš Svorka | Další možnost je to celé ponořit do oleje nebo...
Středa, 4 Leden 2023 - 20:42 | Lazar | Měl jsem na mysli kondenzaci vzdušné vhlkosti...
Středa, 4 Leden 2023 - 15:02 | Libor Míšek | Musíš dolévat aby to nezkondenzovalo!
Středa, 4 Leden 2023 - 13:14 | Karáš Svorka | Noctua bude fungovat klidně za deset let, nebo i...
Úterý, 3 Leden 2023 - 22:50 | teso | Píšeš bludy. Noctua NH-D15 stojí cez 100 €....
Úterý, 3 Leden 2023 - 22:19 | Lazar | Jak dlouho by to s ohledem na dost pravděpodobnou...
Úterý, 3 Leden 2023 - 22:16 | Lazar | Herní ntb vždy byly kompromisem v mobilitě a...
Úterý, 3 Leden 2023 - 18:55 | Karáš Svorka | ->me se zda ze ten notebook ma prohyb smerem...

Zobrazit diskusi