RECENZE: TUXEDO Stellaris 15 Gen4 - peklostroj s vodním chlazením
Kapitoly článků
Blender verze 3 vyšel relativně nedávno, přidává hlavně mnoho optimalizací při použití grafických karet a Cycles rendered se už nechová jako "tile-based" renderer(tedy jako Cinebench, obraz/scéna se rozdělí na čtvercové segmenty a každý segment počítá jedno jádro/vlákno, nebo jedno GPU). Celá scéna se počítá víceméně najednou, což chutná více grafickým kartám a procesorům trochu méně. Z tohoto důvodu jsem se rozhodl zahodit výsledky ze starších verzí, takže mnoho notebooků ve srovnání neuvidíte, jen to co jsem měl nedávno po ruce. Je to na jednu stranu smutné, ale je třeba se posunout dále. Testovací scény jsem rozšířil o scénu victor, u každého grafu a scény najdete krátký popisek scény a její náročnosti. Obecně platí, že více RAM je lépe, stejně tak VRAM, některé scény totiž konzumují celkem hodně paměti.
V Blenderu 3.0.1 má TUXEDO Stellaris 15 Gen4 vesměs nejlepší výkon, nicméně RTX 3070 Ti zde nestačí na rychlejší RTX 3080 v předchozí generaci, byť rozdíl je velmi malý.
Barbershop Interior
Tato scéna je paradoxně tou nejnáročnější v testu, pokud totiž renderujeme s použitím procesoru, Blender si řekne o nějakých 16-17GB RAM, notebooky s 16GB RAM tak mohou dosahovat nižšího výkonu. Postupem času využití paměti klesá. U grafických karet je to o něco lepší, primárně zde trpí grafické karty, které mají méně jak 5GB VRAM, jelikož Blender si na tuto scénu vezme něco jako 4,2-4,3 GB VRAM. V testu je aktuálně nejrychlejší RTX 3080 v testovaném TUXEDO Stellaris 15, jelikož jsem zatím mnoho dat nenasbíral.
BMW27
BMW27 je taková klasika, tato scéna je velmi nenáročná a očekávám, že tenhle rok se možná objeví hardware, co oranžové "Báwo" spočítá za dvě sekundy.
Classroom
Učebna je další stálicí, dá zabrat o něco více, než BMW27, ale grafické karty si s renderováním poradí velmi rychle.
fishy cat
Vypouklá kočka trochu povyšuje náročnost výpočtů, ale nijak zásadně.
Koro
Toto zvířátko má podobnou náročnost, jako vypouklá kočka, nicméně procesory se zde zapotí mnohem více.
Pavillion Barcelona
Vilka kdesi ve Španělsku je opět o něco náročnější, ale mnoho paměti nespotřebuje a spočítá se relativně rychle.
Victor
Victor scénu jsem začal používat relativně nedávno, jelikož autor doporučuje mít alespoň 12GB RAM a jedná se tak opět o lehce náročnější scénu. Výkonnější grafické karty zde nemají moc problém, procesory se ale zapotí poměrně znatelně.