Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: TUXEDO Stellaris 15 Gen4 - peklostroj s vodním chlazením

Štvou vás hlučné herní notebooky, které mají tendence pomalu odletět ze stolu? A což takhle externí vodní chlazení na ztišení a perfektní podpora Linuxu? To vše nabízí nový TUXEDO Stellaris 15 Gen4.

Nově testuji herní výkon i v 2560x1440 rozlišení a to tak, že připojím QHD monitor přímo do notebooku, ideálně na výstup dGPU, aby došlo k využití přímého spojení a navýšení výkonu, interní LCD pověšené na iGPU vypínám.

Pokud má testovaný notebook interní displej s rozlišením 2560x1440 nebo vyšším a zároveň má i MUX čip, tak nepoužívám externí monitor. Testovaný TUXEDO Stellaris 15 Gen4 má MUX čip, takže jsem testoval s interním panelem a MUX čipem v režimu dGPU. TUXEDO zde neklame a suše si zabírá první výkonnostní pozici.

 

graph-46

graph-47
graph-48
graph-49

Metro Exodus

Metro Exodus nahrazuje Strange Brigade, jelikož se jedná o lehce náročnější titul a navíc podporuje raytracing a DLSS efekty.

graph-50
graph-51
graph-52
graph-53

 

 

World of Warships 0.9.3.0

World of Warhips testuji za pomoci replaye hry, který jsem před nějakou dobou odehrál s japonskou letadlovou lodí Kaga. Monitoruji FPS od desáté vteřiny před startem bitvy a vyrobil jsem i veselý graf s průběhem. Tato bitva trvá patnáct minut, takže se notebook zahřeje, maximální FPS mají horní strop 999, to je potřeba ručně nastavit v konfiguračním souboru engine_config.xml, ve kterém je třeba upravit řádek <maxFrameRate>75</maxFrameRate>, bohužel po každé aktulizaci hry se tato hodnota přepíše na defaultních 75 FPS, což je celkem otravné. Hra, kterou testuji je ve verzi 0.9.3.0 a testuji s presetem Maximum, FXAA je vypnuté, nechámvám ale zapnuté 2x MSAA. Jak bitva vypadá se můžete podívat na videu na YouTube, byť varuji, že přehrávač odehraných her občas dělá podivné věci s kamerou a divně cuká s letadly při jejich akceleraci, s tím však nemohu nic udělat.

graph-54

 

The Witcher 3

Zaklínač Geralt pořád žije, přestože se jedná o hru z roku 2015, je pořád relevantní, mnoho lidí navíc W3 ani nezaplo a tak je může zajímat jak hra běhá na novějším hardwaru. Testoval jsem na vysoké detaily, přičemž jsem vypnul NVIDIA Hairworks. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Płotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

graph-55

 

DOOM Eternal

DOOM Eternal je tento rok očekávanou novinkou a řekl bych, že hra překonat DOOM 2016 nezvládla, nicméně i tak jsem hru přidal do testování. Ve Vulkanu je na monitoring FPS a dalších detailů velmi užitečný nástroj OCAT a proto ho používám.

Problémem je absence benchmarku nebo nějakého systému replayů, rozhodl jsem se tedy zapnout cheaty a poskakovat s různými zbraněmi na mapě Super Gore Nest, kde je celkem dost nepřátel a díky cheatům je možné generovat výbušný SPAM, který počítač značně zatíží. Z OCAT pak vezmu průměrné FPS během hraní, bohužel se mi ne vždy podaří udělat úplně stejnou otočku, doporučuji tedy tyto výsledky brát spíše orientačně. Poskakuji v první lehce menší aréně, v koridorech a menších prostorách je výkon typicky výrazně lepší.

Testuji celkem v pěti nastaveních, na nízké detaily ve FullHD, kde se snažím vymáčknout co nejvyšší framerate, přičemž hra vypadá velmi dobře i při nízkých detailech, ty navíc v prudké akci člověk nemá moc tendence zkoumat. Také testuji s presetem High, který využije více jak 4GB VRAM, dynamickou změnu rozlišení mám vypnutou, stejně tak VSync. Dále testuji ještě náročný preset Ultra Nightmare a dnes přidávám ještě dva presety využívající Raytracing, což je novinkou pro tuto hru. S raytracingem tedy testuji v presetu Ultra a Ultra Nightmare.

Raytracing a Ultra Nightmare nastavení nejde moc dohromady, ale s nižšími detaily je výkon dobrý. Nicméně osobně jsem nepoznal žádný zásadní rozdíl oproti normálnímu renderingu bez raytracingu. Navíc DOOM Eternal je velmi rychlá hra, takže pochybuji, že někdo bude mít čas studovat detailně raytracing efekty.

DOOM Eternal funguje velice slušně i ve vyšším rozlišení.

graph-56
graph-57
graph-58
graph-59
graph-60

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: TUXEDO Stellaris 15 Gen4 - peklostroj s vodním chlazením

Pátek, 6 Leden 2023 - 17:13 | Karáš Svorka | Tohle lze přenášet a používat i bez vodníka, jen...
Pátek, 6 Leden 2023 - 10:20 | DRK | Přijde mi to jako docel velký úlet. Než tohle tak...
Čtvrtek, 5 Leden 2023 - 19:48 | Karáš Svorka | Další možnost je to celé ponořit do oleje nebo...
Středa, 4 Leden 2023 - 20:42 | Lazar | Měl jsem na mysli kondenzaci vzdušné vhlkosti...
Středa, 4 Leden 2023 - 15:02 | Libor Míšek | Musíš dolévat aby to nezkondenzovalo!
Středa, 4 Leden 2023 - 13:14 | Karáš Svorka | Noctua bude fungovat klidně za deset let, nebo i...
Úterý, 3 Leden 2023 - 22:50 | teso | Píšeš bludy. Noctua NH-D15 stojí cez 100 €....
Úterý, 3 Leden 2023 - 22:19 | Lazar | Jak dlouho by to s ohledem na dost pravděpodobnou...
Úterý, 3 Leden 2023 - 22:16 | Lazar | Herní ntb vždy byly kompromisem v mobilitě a...
Úterý, 3 Leden 2023 - 18:55 | Karáš Svorka | ->me se zda ze ten notebook ma prohyb smerem...

Zobrazit diskusi