Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

S nVidií nejen o CUDA na mezinárodní grafické konferenci na FAV ZČU

NVIDIA logo
Tak jako každý rok od léta páně 1992 se na Fakultě aplikovaných věd Západočeské univerzity konala každoroční mezinárodní konference o počítačové grafice, vizualizaci a počítačovém vidění (dříve „Zimní škola počítačové grafiky“, odtud stále platné označení WSCG). Letošní, již 17. ročník jsme na jeden den (ze čtyř, ve kterých se konference konala) navštívili, abychom nejen nasáli atmosféru univerzitních prostor přeplněných mozky z celého světa, ale také si popovídali s lidmi z nVidie, mimo jiné se Simonem Greenem, který na konferenci přiletěl prezentovat GPGPU architekturu CUDA.

WSCG 2009 se konala ve dnech 2. až 5. února 2009 na půdě FAV ZČU v Plzni na Borech. Každý z bývalých i současných FAVáků už ví, že konání této konference za ZČU zastřešuje šéf Centra počítačové grafiky a vizualizace dat na ZČU, prof. Ing. Václav Skala, CSc. (na snímku se Simonem Greenem). Jemu také patří úvodem dík za to, že jsem se na konferenci mohl bez problémů vetřít a rozbalit nahrávací aparaturu (tj. překážet se stativem na schodech posluchárny).

WSCG 2009 na FAV ZČU: prof. Václav Skala a Simon Green

prof. Skala debatuje s lidmi z nVidie.

Konference je tradičně orientována na ukázky výzkumu a nasazení technologií na poli primárně zaměřeném na počítačovou grafiku, vizualizaci a počítačové vidění. Cílem WSCG je přivést experty z těchto oborů k diskusi nad nejnovějšími výzkumnými poznatky a aplikačním nasazením. Hlavními tradičními oblastmi jsou mimo jiné LOD (algoritmy atd.), paralelní a distribuovaná grafika, grafická architektura a vizualizační hw, obrazově založený rendering, matematické aspekty grafiky, globální osvětlení, raytracing, radiosita, surface meshing, virtuální realita, morphing/warping, ale také webové technologie, hypermedia, uživatelská rozhraní, CAD/CAM/GIS atd.

Od prvního ročníku s pouhými dvaceti účastníky z Československa se konference v průběhu let rozrostla a nyní je v odborných kruzích široce známa. Letošní ročník spolu s prof. Skalou vedl prof. Chen ze Swansea University v UK.

Program letošní konference byl rozdělen do několika sezení následovně:

  • Session A
    • Welcome and Opening
    • Ripolles,O., Gumbau,J., Chover,M., Ramos,F., Puig-Centelles,A.: View-Dependent Multiresolution Modeling on the GPU
    • Bauman,G., Livny,Y., El-Sana J.: GPU-Based Adaptive-Subdivision for View-Dependent Rendering
    • Taibo,J., Seoane,A., Hernández,A.: Dynamic Virtual Textures
    • Lerbour,R., Marvie,J.-E., Gautron,P.: Adaptive Streaming and Rendering of Large Terrains: A Generic Solution
  • Session B
    • Jenke,P., Huhle,B., Straßer,W.: Statistical Reconstruction of Indoor Scenes
    • Boesch,J., Pajarola,R.: Flexible Configurable Stream Processing of Point Data
    • Orthmann,J., Salama,Ch.R., Kolb,A.: Responsive Grass
    • Emelyanov,A., Astakhov,Y.: Repairing Heavy Damaged CAD-models
  • Session C
    • Latapie,S.: Hybrid sort-first/sort-last rendering for dense material particle systems
    • Parys,R., Knittel,G.: Giga-Voxel Rendering from Compressed Data on a Display Wall
    • Schwartz,Ch., Degener,P., Klein,R.: Interactive Editing of Upholstered Furniture
    • Gobithaasan,R.U.,Jamaludin,M.A., Miura,K.T.: The Elucidation of Planar Aesthetic Curves
    • Roth,A., Juhasz,I.: Quadrilateral mesh generation from point cloud by Monte Carlo method
  • Session D
    • Lipski,C., Berger,K., Magnor,M.: vIsage - A visualization and debugging framework for distributed system applications
    • Hermann,M., Greß,A., Klein,R.: Interactive Exploration of Large Event Datasets in High Energy Physics
    • Přibyl,J.,Zemčík,P.: User Motion Prediction in Large Virtual Environments
    • Malik,M.M., Heinzl,Ch., Gröller,M.E,: Computation and Visualization of Fabrication Artifacts
    • Holland,J., Semwal,S.K.: Flocking Boids with Geometric Vision, Perception and Recognition
  • Session E
    • Yoon,S.M., Malerczyk,C., Graf,H.: 3D Skeleton Extraction from Volume Data Based on Normalized Gradient Vector Flow
    • Sharma,O., Anton,F.: CUDA based Level Set Method for 3D Reconstruction of Fishes from Large Acoustic Data
    • Marzat,J., Dumortier,Y., Ducrot,A.: Real-Time Dense and Accurate Parallel Optical Flow using CUDA
    • Lister,W., Laycock,R.G., Day,A.M.: Geometric Diversity for Crowds on the GPU
    • Sunyong,P., Kyoungsu,O.: GPU-Only Height Field Rendering For Arbitrary Views
  • Session F
    • Glanznig,M., Malik,M.M., Gröller,M.E.: Locally adaptive marching cubes through iso-value variation
    • Wenger,S., Fernandez,A., Morisset,J.C., Magnor,M.: Algebraic 3D Reconstruction of Planetary Nebulae
    • Csébfalvi,B., Domonkos,B.: Prefiltered Gradient Reconstruction for Volume Rendering
    • Radziszewski,M., Boryczko,K., Alda,W.: An Improved Technique for Full Spectral Rendering
    • Lim,T., Ryu,,J. Jeong,J.: Selective Deblocking Method Using a Tranform Table of Different Dimension DCT
  • Session H
    • Pathan,S.S., Al-Hamadi,A., Elmezain,M., Michaelis,B.: Feature-supported Multi-hypothesis Framework for Multi-object Tracking using Kalman Filter [D79]
    • Bauer,F., Stamminger,M., Meister,M.: Reconstructing Indoor Scenes with Omni-Cameras
    • Kyriazis,I., Fudos,I., Palios,L.: Extracting CAD Features from Point Cloud Cross-sections
    • Reif,R., Guenther,W.A.: Pick-by-Vision: An Augmented Reality supported Picking System
  • Session K
    • Rustico,E.: Low cost finger tracking for a virtual blackboard
    • Eissele,M., Sanftmann,H., Ertl, T.: Interactively Refining Object-Recognition System
    • Michikawa,T., Nakazaki, S., Suzuki,H.,: Efficient Medial Voxel Extraction for Large Volumetric Models
    • Elmezain,M., Al-Hamadi,A., Michaelis,B.: A Novel System for Automatic Hand Gesture Spotting and Recognition in Stereo Color Image
  • Session L
    • Engell-Norregard,M., Erleben K.: Estimation of Joint Types and Joint Limits from Motion Capture Data
    • Baudet,V., Beuve,M., Jaillet,F., Shariat,B., Zara,F.: Integrating Tensile Parameters in Hexahedral Mass-Spring System for Simulation
    • Schlattmann,M., Na Nakorn,T., Klein,R.: 3D Interaction Techniques for 6 DOF Markerless Hand-Tracking
    • Nestler,S., Huber,M., Echtler,F., Dollinger,A., Klinker,G.: Development and evaluation of a virtual reality patient simulation (VRPS)
    • Stanek,S.: Simple emphatic user interface

Special Sessions:

  • Session M
    • NVIDIA: TESLA Personal SuperComputer: Live demo & applications
  • Session N
    • NVIDIA: TESLA GPU Computing & CUDA Parallel Programming Architecture : A Revolution in High Performance Computing and Visualization
  • Session P
    • Czech Centers of Computer Graphics SHORT Papers
  • Session SH1
    • Zemčík,P., Maršík,L., Herout,A.: Point Cloud Rendering in FPGA
    • Löffler,F., Rybacki,S., Schumann,H.: Error-bounded GPU-based terrain visualisation
    • Vergeest,J.S.M., Song,Y.: Fitting freeform multi-parameter shapes to 3D data points - A case study
    • Puig-Centelles,A., Varley,P.A.C., Ripolles,O., Chover,M.: Automatic Terrain Generation with a Sketching Interface
    • Beran,V., Herout,A., Řezníček,I.: Video-Based Bicycle Detection in Underground Scenarios
  • Session SH2
    • Haindl,M. Hatka,M.: Generalized Roller
    • Knuth,M.,Kohlhammer,J.: A Hybrid Ambient Occlusion Technique for Dynamic Scenes
    • Lefer,W.: Vision Aware Continuum Crowds
    • Garnier,L., Belbis,B., Foufou,S.: Conversion of biquadratic rational Bézier surfaces into patches of particular Dupin cyclides: the torus and the double sphere
    • Sisojevs,A., Krechetova,K., Glazs,A.: 3D Modeling of Free-Form Objects
    • Yasmin,S., Talib,A.Z.: Shape Transformation of Multiple Objects Using Slices
    • Yang,X., Xu,D.-Q.,Zhao,L.: Realtime Ray Tracing on GPU with improved octree
  • Session SH3
    • Mlích,J., Zemčík,P., Jiřík,L.: Trajectory classification using HMMs
    • Schoor,W., Seidl,T., Bollenbeck,F., Seiffert,U., Preim,B., Mecke,R.: Efficient Semiautomatic Segmentation of Plant Biological Objects Based on Live-wire Methods
    • Cabral,I.P.S., Gonçalves,L.M.G., XavierJ.C.Jr.: WEB GIS by Ajax for Analysis and Control of Environmental Data
    • Aguiar,C.R.S., Druon,S., Crosnier,A.: Pairwise Region-based scan alignment
    • Benger,W., Ritter,M., Acharya,S., Roy,S., Jijao,F.: Fiberbundle-based visualization of a Stir Tank Fluid
    • Lee,S.-H., Han,S.-I., Kang,M.G.: Object Detection in Low Illumination Environment
    • Kim,K.R., Lee,B.G., Yoo,H.: Improvement of the DOI Technique for De-Interlacing

Posters:

  • Session P1
    • Rachkovskaya,G., Kharabayev,Yu.: POSTER: Geometric modeling and computer graphics of kinematic ruled surfaces on the base of complex moving one axoid along another (onesheet hyperboloid of revolution as fixed and moving axoids)
    • Liu,Y., Laycock,S.D.: POSTER: The Force-Map Haptic Rendering Algorithm for Drilling into Volume Data
    • Sisojevs,A., Glazs,A.: POSTER: Efficient approach to direct B-spline surface rendering by a ray tracing
    • Ji,S.-H., Park,S.-H., Ryu,D.-S., Cho,H.-G.: POSTER: A Visualization and Management System for Chat Dialogues on 3D Virtual Avatars
    • Kovacs,L.: POSTER: Seamless NPR Video Painting
    • Nishio,K. Takebayashi,Y. Teshima,Y. Kanaya,T. Kobori,K.: POSTER: Information Transformation for Point Cloud
    • Alizadehashrafi,B., Coors,V., Schulz,T.: POSTER: 3D Navigation Systems based on Synthetic Texturing
  • Session P2
    • Prado,J. ,Lobo,J., Dias,J.: POSTER: Robotic Visual and Inertial Gaze Control using Human Learning
    • Kwon,J.H., Lee,B.G., Yoon,J., Lee,J.: POSTER: Image Deformation using Radial Basis Function Interpolation
    • Stoeva,M.T., Bozhikova,V.T.: POSTER: Invariant to Transformations Image Retrieval from Image Databases using a Boundary Based Description of Object Shape
    • Zinger,S., Ruijters,D., de With,P.H.N.: POSTER: iGLANCE project: free-viewpoint 3D video
    • Hwang,J., Lim,D., Paik,D.: POSTER: A Composition-Based Image Retrieval Using Line Feature
    • Choung,Y., Kang,K.-K., Kim, D.: POSTER: Example Based Motion Generation with Efficient Control

Jak můžete vidět, prezentovaná témata i workshopy zahrnovaly velkou řadu oblastí od čistě teoretických matematických záležitostí až pro ryze praktické úlohy a metody řešení různých aspektů nejen v grafice. Podrobný popis jednotlivých prezentací v případě zájmu naleznete na domovském webu akce.

WSCG 2009 na FAV ZČU: Simon Green, nVidia: přednáška o CUDA - ob

Obecenstvo na přednášce o CUDA

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku S nVidií nejen o CUDA na mezinárodní grafické konferenci na FAV ZČU

Středa, 1 Duben 2009 - 13:58 | Erkil Poirot | No ale je takovy zvyk tady rikat ta FELka a na...
Pondělí, 30 Březen 2009 - 16:14 | Martin Bartoň | Vali: To záleží na tom, jestli si řekneš TEN FEL...
Pátek, 27 Březen 2009 - 20:45 | Anonym | Malinkatá lingvistická poznámka (netřeba mlátit...
Čtvrtek, 26 Březen 2009 - 18:44 | Anonym | Azazel: přece VUML, vole... :-)
Čtvrtek, 26 Březen 2009 - 17:05 | Anonym | neco: Jakou univerzitu si vystudoval ty? VŠE nebo...
Čtvrtek, 26 Březen 2009 - 14:23 | Anonym | Velmi pěkná reportáž :) Nějakou dobu jsem měl...
Čtvrtek, 26 Březen 2009 - 14:19 | kypec | No a pak na nej namisto slepic vybehne CUDA ;)
Čtvrtek, 26 Březen 2009 - 13:47 | Anonym | Vim o cem mluvim. Clovek jde po namesti a rika si...
Čtvrtek, 26 Březen 2009 - 13:34 | David Ježek | nějakej chytrej, na člověka s IP plzeňského...
Čtvrtek, 26 Březen 2009 - 13:16 | Anonym | Pekne zpracovana reportaz z jakesi univerzity v...

Zobrazit diskusi