S nVidií nejen o CUDA na mezinárodní grafické konferenci na FAV ZČU
Kapitoly článků
WSCG 2009 se konala ve dnech 2. až 5. února 2009 na půdě FAV ZČU v Plzni na Borech. Každý z bývalých i současných FAVáků už ví, že konání této konference za ZČU zastřešuje šéf Centra počítačové grafiky a vizualizace dat na ZČU, prof. Ing. Václav Skala, CSc. (na snímku se Simonem Greenem). Jemu také patří úvodem dík za to, že jsem se na konferenci mohl bez problémů vetřít a rozbalit nahrávací aparaturu (tj. překážet se stativem na schodech posluchárny).
prof. Skala debatuje s lidmi z nVidie.
Konference je tradičně orientována na ukázky výzkumu a nasazení technologií na poli primárně zaměřeném na počítačovou grafiku, vizualizaci a počítačové vidění. Cílem WSCG je přivést experty z těchto oborů k diskusi nad nejnovějšími výzkumnými poznatky a aplikačním nasazením. Hlavními tradičními oblastmi jsou mimo jiné LOD (algoritmy atd.), paralelní a distribuovaná grafika, grafická architektura a vizualizační hw, obrazově založený rendering, matematické aspekty grafiky, globální osvětlení, raytracing, radiosita, surface meshing, virtuální realita, morphing/warping, ale také webové technologie, hypermedia, uživatelská rozhraní, CAD/CAM/GIS atd.
Od prvního ročníku s pouhými dvaceti účastníky z Československa se konference v průběhu let rozrostla a nyní je v odborných kruzích široce známa. Letošní ročník spolu s prof. Skalou vedl prof. Chen ze Swansea University v UK.
Program letošní konference byl rozdělen do několika sezení následovně:
- Session A
- Welcome and Opening
- Ripolles,O., Gumbau,J., Chover,M., Ramos,F., Puig-Centelles,A.: View-Dependent Multiresolution Modeling on the GPU
- Bauman,G., Livny,Y., El-Sana J.: GPU-Based Adaptive-Subdivision for View-Dependent Rendering
- Taibo,J., Seoane,A., Hernández,A.: Dynamic Virtual Textures
- Lerbour,R., Marvie,J.-E., Gautron,P.: Adaptive Streaming and Rendering of Large Terrains: A Generic Solution
- Session B
- Jenke,P., Huhle,B., Straßer,W.: Statistical Reconstruction of Indoor Scenes
- Boesch,J., Pajarola,R.: Flexible Configurable Stream Processing of Point Data
- Orthmann,J., Salama,Ch.R., Kolb,A.: Responsive Grass
- Emelyanov,A., Astakhov,Y.: Repairing Heavy Damaged CAD-models
- Session C
- Latapie,S.: Hybrid sort-first/sort-last rendering for dense material particle systems
- Parys,R., Knittel,G.: Giga-Voxel Rendering from Compressed Data on a Display Wall
- Schwartz,Ch., Degener,P., Klein,R.: Interactive Editing of Upholstered Furniture
- Gobithaasan,R.U.,Jamaludin,M.A., Miura,K.T.: The Elucidation of Planar Aesthetic Curves
- Roth,A., Juhasz,I.: Quadrilateral mesh generation from point cloud by Monte Carlo method
- Session D
- Lipski,C., Berger,K., Magnor,M.: vIsage - A visualization and debugging framework for distributed system applications
- Hermann,M., Greß,A., Klein,R.: Interactive Exploration of Large Event Datasets in High Energy Physics
- Přibyl,J.,Zemčík,P.: User Motion Prediction in Large Virtual Environments
- Malik,M.M., Heinzl,Ch., Gröller,M.E,: Computation and Visualization of Fabrication Artifacts
- Holland,J., Semwal,S.K.: Flocking Boids with Geometric Vision, Perception and Recognition
- Session E
- Yoon,S.M., Malerczyk,C., Graf,H.: 3D Skeleton Extraction from Volume Data Based on Normalized Gradient Vector Flow
- Sharma,O., Anton,F.: CUDA based Level Set Method for 3D Reconstruction of Fishes from Large Acoustic Data
- Marzat,J., Dumortier,Y., Ducrot,A.: Real-Time Dense and Accurate Parallel Optical Flow using CUDA
- Lister,W., Laycock,R.G., Day,A.M.: Geometric Diversity for Crowds on the GPU
- Sunyong,P., Kyoungsu,O.: GPU-Only Height Field Rendering For Arbitrary Views
- Session F
- Glanznig,M., Malik,M.M., Gröller,M.E.: Locally adaptive marching cubes through iso-value variation
- Wenger,S., Fernandez,A., Morisset,J.C., Magnor,M.: Algebraic 3D Reconstruction of Planetary Nebulae
- Csébfalvi,B., Domonkos,B.: Prefiltered Gradient Reconstruction for Volume Rendering
- Radziszewski,M., Boryczko,K., Alda,W.: An Improved Technique for Full Spectral Rendering
- Lim,T., Ryu,,J. Jeong,J.: Selective Deblocking Method Using a Tranform Table of Different Dimension DCT
- Session H
- Pathan,S.S., Al-Hamadi,A., Elmezain,M., Michaelis,B.: Feature-supported Multi-hypothesis Framework for Multi-object Tracking using Kalman Filter [D79]
- Bauer,F., Stamminger,M., Meister,M.: Reconstructing Indoor Scenes with Omni-Cameras
- Kyriazis,I., Fudos,I., Palios,L.: Extracting CAD Features from Point Cloud Cross-sections
- Reif,R., Guenther,W.A.: Pick-by-Vision: An Augmented Reality supported Picking System
- Session K
- Rustico,E.: Low cost finger tracking for a virtual blackboard
- Eissele,M., Sanftmann,H., Ertl, T.: Interactively Refining Object-Recognition System
- Michikawa,T., Nakazaki, S., Suzuki,H.,: Efficient Medial Voxel Extraction for Large Volumetric Models
- Elmezain,M., Al-Hamadi,A., Michaelis,B.: A Novel System for Automatic Hand Gesture Spotting and Recognition in Stereo Color Image
- Session L
- Engell-Norregard,M., Erleben K.: Estimation of Joint Types and Joint Limits from Motion Capture Data
- Baudet,V., Beuve,M., Jaillet,F., Shariat,B., Zara,F.: Integrating Tensile Parameters in Hexahedral Mass-Spring System for Simulation
- Schlattmann,M., Na Nakorn,T., Klein,R.: 3D Interaction Techniques for 6 DOF Markerless Hand-Tracking
- Nestler,S., Huber,M., Echtler,F., Dollinger,A., Klinker,G.: Development and evaluation of a virtual reality patient simulation (VRPS)
- Stanek,S.: Simple emphatic user interface
Special Sessions:
- Session M
- NVIDIA: TESLA Personal SuperComputer: Live demo & applications
- Session N
- NVIDIA: TESLA GPU Computing & CUDA Parallel Programming Architecture : A Revolution in High Performance Computing and Visualization
- Session P
- Czech Centers of Computer Graphics SHORT Papers
- Session SH1
- Zemčík,P., Maršík,L., Herout,A.: Point Cloud Rendering in FPGA
- Löffler,F., Rybacki,S., Schumann,H.: Error-bounded GPU-based terrain visualisation
- Vergeest,J.S.M., Song,Y.: Fitting freeform multi-parameter shapes to 3D data points - A case study
- Puig-Centelles,A., Varley,P.A.C., Ripolles,O., Chover,M.: Automatic Terrain Generation with a Sketching Interface
- Beran,V., Herout,A., Řezníček,I.: Video-Based Bicycle Detection in Underground Scenarios
- Session SH2
- Haindl,M. Hatka,M.: Generalized Roller
- Knuth,M.,Kohlhammer,J.: A Hybrid Ambient Occlusion Technique for Dynamic Scenes
- Lefer,W.: Vision Aware Continuum Crowds
- Garnier,L., Belbis,B., Foufou,S.: Conversion of biquadratic rational Bézier surfaces into patches of particular Dupin cyclides: the torus and the double sphere
- Sisojevs,A., Krechetova,K., Glazs,A.: 3D Modeling of Free-Form Objects
- Yasmin,S., Talib,A.Z.: Shape Transformation of Multiple Objects Using Slices
- Yang,X., Xu,D.-Q.,Zhao,L.: Realtime Ray Tracing on GPU with improved octree
- Session SH3
- Mlích,J., Zemčík,P., Jiřík,L.: Trajectory classification using HMMs
- Schoor,W., Seidl,T., Bollenbeck,F., Seiffert,U., Preim,B., Mecke,R.: Efficient Semiautomatic Segmentation of Plant Biological Objects Based on Live-wire Methods
- Cabral,I.P.S., Gonçalves,L.M.G., XavierJ.C.Jr.: WEB GIS by Ajax for Analysis and Control of Environmental Data
- Aguiar,C.R.S., Druon,S., Crosnier,A.: Pairwise Region-based scan alignment
- Benger,W., Ritter,M., Acharya,S., Roy,S., Jijao,F.: Fiberbundle-based visualization of a Stir Tank Fluid
- Lee,S.-H., Han,S.-I., Kang,M.G.: Object Detection in Low Illumination Environment
- Kim,K.R., Lee,B.G., Yoo,H.: Improvement of the DOI Technique for De-Interlacing
Posters:
- Session P1
- Rachkovskaya,G., Kharabayev,Yu.: POSTER: Geometric modeling and computer graphics of kinematic ruled surfaces on the base of complex moving one axoid along another (onesheet hyperboloid of revolution as fixed and moving axoids)
- Liu,Y., Laycock,S.D.: POSTER: The Force-Map Haptic Rendering Algorithm for Drilling into Volume Data
- Sisojevs,A., Glazs,A.: POSTER: Efficient approach to direct B-spline surface rendering by a ray tracing
- Ji,S.-H., Park,S.-H., Ryu,D.-S., Cho,H.-G.: POSTER: A Visualization and Management System for Chat Dialogues on 3D Virtual Avatars
- Kovacs,L.: POSTER: Seamless NPR Video Painting
- Nishio,K. Takebayashi,Y. Teshima,Y. Kanaya,T. Kobori,K.: POSTER: Information Transformation for Point Cloud
- Alizadehashrafi,B., Coors,V., Schulz,T.: POSTER: 3D Navigation Systems based on Synthetic Texturing
- Session P2
- Prado,J. ,Lobo,J., Dias,J.: POSTER: Robotic Visual and Inertial Gaze Control using Human Learning
- Kwon,J.H., Lee,B.G., Yoon,J., Lee,J.: POSTER: Image Deformation using Radial Basis Function Interpolation
- Stoeva,M.T., Bozhikova,V.T.: POSTER: Invariant to Transformations Image Retrieval from Image Databases using a Boundary Based Description of Object Shape
- Zinger,S., Ruijters,D., de With,P.H.N.: POSTER: iGLANCE project: free-viewpoint 3D video
- Hwang,J., Lim,D., Paik,D.: POSTER: A Composition-Based Image Retrieval Using Line Feature
- Choung,Y., Kang,K.-K., Kim, D.: POSTER: Example Based Motion Generation with Efficient Control
Jak můžete vidět, prezentovaná témata i workshopy zahrnovaly velkou řadu oblastí od čistě teoretických matematických záležitostí až pro ryze praktické úlohy a metody řešení různých aspektů nejen v grafice. Podrobný popis jednotlivých prezentací v případě zájmu naleznete na domovském webu akce.
Obecenstvo na přednášce o CUDA