Smart TV Samsung cpaly lidem reklamu i do domácího videa, prý omylem
Smart TV není TV. Je to přístroj, který umí prakticky cokoli, je omezen jen svojí výbavou. V Austrálii prodávané modely od Samsungu tak těm, kdo si je koupili, přerušovaly přehrávání videa každých 10 až 20 minut nějakou reklamou. Nikoli TV vysílání, ale online streamy a dokonce i lokální domácí videa! Jeden uživatel kupříkladu každých 20 až 30 minut musel strpět reklamu na Pepsi (bez zvuku), bez ohledu na to jaké video přehrával.
Protože s jinými značkami nebylo toto pozorováno, jde o problém spojený pouze s TV Samsung. Firma se za to již omluvila a oznámila, že šlo o chybu u některých TV prodaných v Austrálii.
Co to ale znamená? Inu, je zjevně v přípravě systém pro zobrazování reklamy bez ohledu na obsah. Co přesně to Samsung v tichosti vyvíjí, si netroufáme odhadovat, ale hezké to rozhodně nebude. Podobnou věc zkouší třeba také Panasonic, který zkouší zobrazovat reklamu během změny hlasitosti ovladačem (uživatelem). V případě Samsungu má jít o anabázi vycházející z partnerství výrobce s firmou Yahoo! a objevilo se to prý i na území USA. Dle některých uživatelů lze tuto nežádoucí funkcionalitu odstranit ze Smart Hubu v TV v sekci Terms & Policy → Yahoo! Privacy Policy.
Prozatím buďme klidní, nic se neděje a snad ještě nějakou dobu dít nebude. Kdo ví, je možné cokoli od skutečného omylu nějakých programátorů až po cíleně vyvíjený systém, případně systém typu reklamou sponzorovaných čteček Kindle. Až nadcházející roky ukáží, co vlastně výrobci TV s provozovateli reklamních služeb zamýšlejí. Je ale klidně možné, že ty současné Smart TV, které už mnoha z nás pijí krev, jsou jen slabý čajíček oproti tomu, co bude na trhu za 10-15 let.