STALKER: Clear Sky, Vista Index
Kapitoly článků
Protože tvůrci nového STALKERu vydali i praktický benchmarkovací nástroj, který vyhodnotí minimální, průměrnou i maximální hodnotu fps v různých režimech, tentokrát si prověříme tuto hru.
Úplně nejvyšší nastavení pro tuto sestavu není. To chce buď CrossFire, nebo Radeon HD 4870 X2 a pořádně přetaktovat CPU, pak by mohla hra běžet relativně přijatelně. Ale dobrá, snižujeme antialiasing na nulu…
Až na ty propady minimálního framerate, ze kterých se prostě Clear Sky na tomto stroji neumí dostat, se již plynulost výrazně zlepšila. S tímto nastavením již většina hry hrát půjde. Nicméně snižme kvalitu renderingu…
Minimální fps je stále na svých nešťastných číslech, ale drobným výkyvům se zkrátka vyhnout nejde. Průměrná hodnota je však výrazně nad hranicí plynulosti.
Pouze nejnižší nastavení dostane STALKERA nad hranici plynulosti za všech situací. Jen škoda, že poté hra vypadá tak o 3-5 let starší. Ale to nepadá na vinu AMD, jejího procesoru, čipsetu nebo grafiky, to je problém programátorů, kteří použitý herní engine vytvořili (a zčásti také nízkých optimalizací v Catalystech, byť se to s každou novou verzí zlepšuje). Shrňme si však průměrné fps do jednoho grafu.
Při pohledu na průměrné fps dokáže Radeon HD 4870 s novým čtyřjádrem zajistit plynulost i v nejvyšším nastavení bez AA. Pokud bychom shodili kvalitu renderingu, bude možné antialiasing použít, je pouze na vás, jakou kombinaci preferujete.
Windows Vista pasují výkon sestavy na absolutní strop. Už abychom tu měli Windows 7 ve finální verzi, kde se index posouvá až na 7,9.