Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Star Wars raytracing demo pohánělo 8× Quadro P6000 [video]

Přijde mi to jako blbost. Při představování DGX2 stanice a toho GV100 Quadra ukazovali SW demo (ve výtahu) které bylo generované právě na té DGX2 stanici jen s 4 Voltama (stanice jich může mít až 16) s cenovkou 168 tisíc dolarů. Pokud jsem pochopil dobře tak to využívá i Tensor Cores, tzn. nic co by zvládalo P6000. Jinak by už teď filmová studia používaly pár P6000 a master filmu by dali v reálním čase a ne superopčítače s 40 a více tisíci procesory které to počítají týdny.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"superopčítače s 40 a více tisíci procesory které to počítají týdny." zdroj?

našel jsem něco zajímavého: https://www.youtube.com/watch?v=ihtniS2jmck

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

například: https://www.geek.com/chips/the-computing-power-that-created-avatar-1031232/

"The visual effects department at Weta comprises of some major processing power consisting of 34 racks, each with four chassis of 32 machines a piece. The combination of those machines comprises a total of 40,000 processors along with 104 terabytes of memory using 10 GB networking adapters."

"Often each of Avatar’s frames took several hours to render. And when you consider that is just one frame out of 24 for every second of film, you can imagine why the major processing power at Weta Digital was needed."

S týdny jsem to myslím neodhadl, teoreticky ten týden trvala jedna sekunda filmu...

výsledný master měl 1PB, zpracováno bylo asi 3PB dat. Jinak od avatara šly filmové nároky nahoru, viz prezentace AMD Vega, kde ukazovali jak roste objem zpracovávaných dat, pokud si ten graf pamatuji správně, tak poslední dil Hobbita byl nejméně 2x tak náročnější na objem dat než Avatar.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro grafické karty ve filmové produkci je mimo jiné (kromě nutnosti přepsat vyspělý software) průser v tom, že již tradičně jsou objemy dat pro zpracování obrovské. Textury pro jeden snímek ve filmové kvalitě měly mezi 1-10 GB již kolem roku 2000. Tehdy se to zpracovávalo na strojích třeba s 512 MB paměti, ale že to vůbec bylo v první řadě technicky možné bylo díky tomu, že PRMan měl velmi efektivně vyřešené cachování dlaždic (a i tak často nebyla propustnost omezená výkonem procesoru, ale schopností průběžně posílat pracovní data po síti). Dneska byste zřejmě potřeboval něco jako HBCC, aby paměť karty převzala roli operační paměti PRManovského uzlu a operační paměť roli jeho disku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

podle mě to je jen blbost a rozmazlenost hollywoodu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jestli jsou použité čtyři 800mm² čipy s 32GB HBM2 nebo osm 600mm² čipů s 24GB GDDR5X je podle mého názoru docela jedno, protože výrobní náklady obou celků budou velmi podobné. Tudíž bude podobně dlouhá i doba, než se těmito konfiguracemi dosažený výkon dostane do cenové relace herního mainstreamu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale Pascalu chybí tensor cores, tam je klíčová změna, navíc ta nová stanice NV se umí chovat jako jedna silná grafika.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A tensor cores právě zpracovávají denoising.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ta domnenka, ze v roce 2025 bude highend tvorit 8K rozliseni, se take muze ukazat jako mylna. Existuje spousta duvodu pro to, aby rozliseni nerostlo takto rychle. To se nekde v Koreji u prilezitosti jedne akce uz dnes prezentovali jako 8K rozliseni, neznamena, ze se to bude jen tak rozsirovat po svete.

I v roce 2025 tak highend muze tvorit 4K, bylo by naopak velmi rozumne, kdyby to tak opravdu bylo a muze se misto toho zvysovat kvalita zobrazeni.

Myslite, ze ma nejaky smysl rozliseni, na ktere pro jeho smysluplne vyuziti potrebujete uhlopricku zobrazovadla nekde okolo 4m? Ja tedy ne.

Radeji bych, aby se uprednostnila kvalita obrazu, tedy se zapracovalo HDR, vetsi barevny gamut. No a pokud budeme mit "lepsi" barvy, muze se nam treba hodit i ten raytracing.

Jako netusim, jestli v 2025 uz budou hry realizovane raytracingem, treba se to fakt nechytne, ale ve snaze prinest vic realistickou kvalitu, ke ktere se hry ubiraji uz dnes, bych to teda urcite nevylucoval.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Historie se opakuje, když přišli na trh s VHS kazetama, trh na to naskočil. Pak přišla firma grunding s menší kazetkou, která odstraňovala neduhy VHS, ale trh byl už natolik nasycen, že nové kazetky odmítl.
Já pozoruji podobný fenomén. Lidem často stačí 480p, poté následuje 720p, FHD taky celkem frčí, ale UHD/4K bere jen pár jedinců. Podle mě trh a lidé 4K ještě nepřijali a bude trvat jo sakra dlouhou dobu než ji příjmou a nebo by ji mohli přeskočit a poté se vrhnout až 8K. Ale bude to trvat roky, protože každej ti řekne: "Já tam těch víc detailů stejně nevidím!" nebo "Mě jde o příběh, na obraz já kašlu, stejně se na to dívám na mobilu!".

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

4K se preskoci tezko, ale souhlas bude trvat roky nez to prijde na porad dne. 8K je uplne mimo realitu a navic to ani obraz nezlepsuje a to jednoduse proto, ze u obyvakove uhlopricky televizi 40-50" s pozorovaci vzdalenosti alespon 2m rozdil mezi 4K a 8K nikdo nepozna. Je treba si neustale uvedomovat, ze pozorovaci uhlopricku pro 8K musime zvazovat od 100" TV a vice a to je mimo realitu naproste vetsiny divaku a jeste desitky ne-li stovky let bude.

Soucasne 4K je z valne vetsiny jen upsampling a kdyz nemas zdroje, tak k cemu neco takoveho vubec porizovat. Stejne je to se zobrazenim barev, HDR proste kde nic tu nic. Takze cele realne vyuziti 4K se dnes smrskava na pocitacove hry, kde lze realizovat i HDR. Jenze protoze hracu neni mnoho, tak neni ani velka poptavka po HDR a teda oboji je opravdu realizovano jen pro nejvyssi highend a ten zase vede jen malo hracu.

Jedno ovlivnuje druhe a do zmineneho roku 2025 myslim, ze budeme radi, kdyz budeme mit 4K + HDR + mozna v highendu ten raytracing.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Souhlasím s tebou, 8k v roce 2025 je utopie (náklady na data = Netflix 8k, fyzickou výrobu, distribuci, drahé kovy, prostor = pomalá adopce). Vzniká tu okno, kdy se bude vylepšovat obraz samotný a nebude to přidáváním detailů, ale realističností = raytracing, VR a zpoždění. Jako konkurenční výhoda pro výrobce GPU z toho nutně vznikne VR / A.I. akcelerační část nebo dedikovaný čip. Řešit to pomocí A.I. je jen jako zajímavost uplatnění tensor cores.

https://diit.cz/clanek/bude-raytracing-zakladem-novych-her/diskuse#comme...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

AMD stojí, NVIDIA jede.

Teď navíc díky GPP nebude stát úspěchu společnosti NVIDIA nic v cestě a můžeme se těšit na skvělé a levné grafické karty a zcela určitě zprovozní i Optimus na Linuxu a z proprietárních technologií udělají open source, go NGREEDIA!

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

+1

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vtipny sarkasmus. Akorat, ze z toho mrazi...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Je mi jasny, ze je to mineno jako sarkasmus, ale faktem zustava, ze je velmi dobre, ze to NVidia s raytracingem zkousi a uvidime, zda to pozene i vykonem nove generace karet a kdy vubec nove karty prijdou.
Naproti tomu AMD je ted v situaci, ze potrebuje zamakat na NAVI a konecne zase zacit po dlouhe dobe s Radeonama NVidii konkurovat, tak na vymysleni novych veci typu raytracing neni cas, nicmene urcite i u nich ten cas na tohle prijde.

Doufam, ze pak najednou mistni fanousci nezacnou raytracing vychvalovat do nebes, kdyz ted se k nemu stavi rezervovane.

Ja myslim, ze AMD ma v tomto ohledu urcite cas. Realne myslim, ze drive nez za tri-ctyri roky raytracing v zadne hre nehrozi.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Na Navi se už opravdu nemaká, architektura je hotová, hotové budou i konfigurace čipů a řeší se spíš bugfixing a výroba. Teď se může makat tak na architektuře, která přijde po Navi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co vim, tak nejoptimistictejsi predpoved NAVI je brezen.2019. Byl bych samozrejme rad, ale zname AMD, aby to nebylo taky treba rijen.2019. Ale ikdyz budeme optimiste, tak bugfix + vyroba fakt netrva rok. Takze spis na tom jeste makaj.
Pokud bys mel pravdu ty, tak by tu NAVI karty byly nekdy listopad.2018, coz by pro zmenu mohlo narusit vydani nove generace NVidia karet dle tich nejpesimistictejsich predpovedi.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Takhle to nefunguje. Karty nemohou být v listopadu, když prakticky jsou prakticky všichni výrobci se 7nm procesem ve skluzu. Navi byla původně připravovaná na rok 2018, ale 7nm proces nebude pro mainstream z důvodu nákladů použitelný dříve než v roce 2019 a i to bude s dost odřenýma ušima. Poslední rok před vydáním se už skutečně neřeší architektura, ta už je daná. Rok před vydáním jsou obvykle dané i konkrétní konfigurace čipů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud je v clanku rec o star wars demu z toho videa v clanku (to demo co bezelo na osmi kartach), tak to bylo (pokud sem dobre rozumel) renderovano v 4 x 4000 x 4000 pixelech (v tom videu to rika kolem 0:20). btw

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ahojte

Spýtam sa asi trochu od veci, ale potreboval by som poradiť. Akým spôsobom sa dá doplniť PhysX pre Quadro kartu. Ani GPU-Z mi nezobrazí podporu PhysX. Ani v Add/Remove nie je žiadna položka nVidia PhysX. A pritom by to karta mala zvládať v pohode. V Control Paneli mám možnosť vybrať - Výber procesora technológie PhysX - je tam automaticky, alebo Quadro P1000, alebo procesor. Už som z toho jeleň. Ďakujem za každú radu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.