Syntetické a herní testy
Kapitoly článků
3DMark06, Quake 4
|
Poslední 3DMark06 v podání testů kolegů ze serveru Anandtech nesmí chybět. Sice je obecně známo, že se nejedná o vzor objektivnosti, nicméně minimálně na zodpovězení otázky „HD 2600 nebo X1950?“ poslouží velice dobře. nVidie si vedou o něco lépe, nicméně musím na tomto místě upozornit, že Anandi testovali přetaktované verze (XXX od firmy XFX a SuperClocked od EVGA), ve skutečnosti odstup nebude takto velký. Současně ještě zbývá dodat, že již více než rok starý 3DMark06 má zcela minimální vypovídací hodnotu z hlediska budoucích her masivněji využívajících Shader Model 4.0, resp. DirectX 10.
Quake 4 je sice již postarší záležitost, jeho engine však stále dokáže určité karty slušně provětrat. Důkazem toho je poměrně nelichotivý výsledek HD 2600 Pro, které je poraženo i Radeonem X1650 XT.
Battlefield 2, Oblivion
|
BattleField 2 je jasným vítězstvím pro karty nVidie. Modely 8600 oběma Radeonům HD 2600 výrazně odskakují a i v rozlišeních nejvyšších si udržují solidní odstup.
Zato v Oblivionu alespoň HD 2600 XT drží s 8600 GTS krok. Pravda, už je to víceméně pod hranicí plynulé hratelnosti i ve 1280×1024, ale po drobném snížení detailů bude Oblivion hratelný. U nižších modelů však na hraní Oblivionu zapomeňte, možná tak v 800×600, na 2400 XT však snad ani to.