Tegra 4 je pomalejší než Apple A6X? Není, vysvětluje Nvidia.
Připomeňme si tehdejší situaci: Podle výsledků testu GLBenchmark překonal iPhone 4S Tegru 3 o 16 - 49 %, iPad 2 s rychlejším procesorem pak o 41 - 82 %. Nvidia však nepovažovala tato čísla za relevantní: Benchmark prý není dostatečně náročný a neodráží požadavky her.
Současná situace je totéž v bledě modrém. V databázi GLBenchmark se objevily výsledky Tegry 4, které při srovnání s aktuálními čísly Apple A6X nevypadají příliš lichotivě. V testu Egypt HD Offscreen v 1080p vykreslí Tegra 4 podle výsledků této databáze 32,6 snímků za vteřinu, zatímco Apple A6X nabízí 49,6 FPS, tedy o 52 % více.
Výsledky z databáze GLBenchmark
Vyjádření Nvidie na sebe nenechalo dlouho čekat. Problém tentokrát zřejmě není v „neobjektivitě“ benchmarku, ale v hardwaru. Podle Nvidie totiž výsledek v databázi zřejmě pochází z nízko taktovaného vzorku Tegry 4 a neodráží tak potenciál reálného hardwaru, který půjde na trh. Ten prý A6X překoná v benchmarku i v reálných hrách.
Porovnávat tedy zatím můžeme jen teoretický grafický výkon, který je však v případě GPU Tegry 4 a A6X (PowerVR SGX 554MP4) nebývale vyrovnaný: Mluvíme o 71,6 GFLOPS pro A6X a 74,8 GFLOPS pro novou Tegru. Je však třeba připomenout, že GPU Tegry 4 není unifikované a 1/3 výkonu je napevno přidělená vertexovým a 2/3 pixelovým operacím. GPU A6X (PowerVR SGX) naproti tomu unifikované je, takže dostupný výkon může využít vždy tam, kde je třeba.
Do jaké míry se tyto architektonické rozdíly promítnou v reálném výkonu, však zatím není známo, a tak nezbývá, než si vybrat mezi čísly databáze GLBenchmark a slovy Nvidie.